patrick bateman: ja det ska jag göra, tror jag ska gå på samma ställe som mina äldre syskon var på. och myten om onda handledare tror jag inte på.
Med handledare syftade jag på körskolelärare förresten, kanske skulle skrivit det. Det är bra att ha en noggrann och pedagogisk sådan som du trivs bra med. Inte någon som du inte förstår, eller en korkad.. men de flesta är nog bra.
Sen vem det är från trafikverket som bedömer dig under uppkörningen kan man inte påverka, och man ska ju kunna köra upp för vem som helst 🙂
Det bästa, enligt mig, är att du manuellt växlad. Din förstabil kommer förmodligen vara det.
Instämmer med Xisco, mycket bättre att satsa på manuell växlad bil. Det är värt att lägga ner lite mer tid på att lära sig köra med manuell låda, kör mycket privat så blir det enklare.
Att välja manuell då kan även lättare få jobb där det krävs b-kort, då dom flesta företagsbilar har manuell växellåda.
Dom flesta bilar här i Europa har manuell låda, finns nyare bilar som har både manuell och automat i samma låda.
Visste inte ens att man endast kan ta för automat nuförtiden.. Tror inga körskolor här i stan kör automat.. självklart ska du köra manuellt bateman!
Xisco: Steg 1: ANDAS
Hur gick det för dig sen? Fixat kortet lr?!
S3ON:
Visste inte ens att man endast kan ta för automat nuförtiden.. Tror inga körskolor här i stan kör automat.. självklart ska du köra manuellt bateman!
Hur gick det för dig sen? Fixat kortet lr?!
Jarrå. Andra teoriprovet gick betydligt bättre. Har bil sedan snart en månad tillbaka dessutom ^^
Xisco:
Jarrå. Andra teoriprovet gick betydligt bättre. Har bil sedan snart en månad tillbaka dessutom ^^
Gz mannen!
Järn:
inte så smart dock
varför inte?
Lina_:
Instämmer med Xisco, mycket bättre att satsa på manuell växlad bil. Det är värt att lägga ner lite mer tid på att lära sig köra med manuell låda, kör mycket privat så blir det enklare.
Att välja manuell då kan även lättare få jobb där det krävs b-kort, då dom flesta företagsbilar har manuell växellåda.Dom flesta bilar här i Europa har manuell låda, finns nyare bilar som har både manuell och automat i samma låda.
hmm visserligen. men jag vill mest bara ha körkortet. och om det är enklare med automat så väljer jag nog helst det först. förstår inte varför inte det bara finns automat om det ska vara så mycket enklare
S3ON:
Visste inte ens att man endast kan ta för automat nuförtiden.. Tror inga körskolor här i stan kör automat.. självklart ska du köra manuellt bateman!
Hur gick det för dig sen? Fixat kortet lr?!
men det verkar så komplicerat. fattar verkligen ingenting av hur det går till och det verkar krångla för nybörjare. varför uppfinner ingen enklare och säkrare bilar?
patrick bateman: men det verkar så komplicerat. fattar verkligen ingenting av hur det går till och det verkar krångla för nybörjare. varför uppfinner ingen enklare och säkrare bilar?
Aldrig kört en automatbil, men det lär ju vara jävligt simpelt i stressiga situationer för nybörjare!
S3ON:
Aldrig kört en automatbil, men det lär ju vara jävligt simpelt i stressiga situationer för nybörjare!
då är det ju perfekt 🙂
Tryck ner koppling (längst till vänster) vrid om nyckeln. Så startar du.
Tamburinmannen:
Tryck ner koppling (längst till vänster) vrid om nyckeln. Så startar du.
det lät enkelt. kan nog minnas det
patrick bateman:
varför inte?hmm visserligen. men jag vill mest bara ha körkortet. och om det är enklare med automat så väljer jag nog helst det först. förstår inte varför inte det bara finns automat om det ska vara så mycket enklare
men det verkar så komplicerat. fattar verkligen ingenting av hur det går till och det verkar krångla för nybörjare. varför uppfinner ingen enklare och säkrare bilar?
Automat är mer anpassad för stadskörning. Sen lär du nog inte satsa på att köpa automat senare? Dessutom är automat dyrare att köpa nya delar till och svårare att fixa vad jag förstått det som från bilkunniga vänner.
Tamburinmannen:
Tryck ner koppling (längst till vänster) vrid om nyckeln. Så startar du.
Räcker väl att bara vrida om nyckeln annars? 😉 och sen leka med koppling osv.
Xisco: Räcker väl att bara vrida om nyckeln annars? 😉
På nyare bilar måste man trycka ner kopplingen och vissa med automat bromsen.