Aviseringar
Rensa alla

Körkortet hjäälp


Ämnesstartare

har pluggat till körkortet nu sen i april, ska ha teoriprov och uppkörning i början av juli. Vad är det bästa att plugga med? dem flesta säger att man lär sig mer utav att läsa i böckerna och övningsköra, för man ät tydligen aldrig helt redo för proverna. Är det skit svårt på uppkörningen? eller är alla som jag innan proverna, skit nervös och typ har '' ångest '' över det för att man bara vill få det gjort? gärna possetiva svar så att jag känner mig lite peppad iallafall 😀


   
Citera
kachin

jackieo: ad är det bästa att plugga med?

Det är ju individuellt, men jag tyckte att läsa i boken och göra tester på internet var bäst. Kolla alltid upp frågor du är osäker på.

jackieo: Är det skit svårt på uppkörningen?

Nej. Du ska helt enkelt kunna föra fram bilen på ett säkert sätt, manövrera bra, följa trafikregler osv. Se det som en vanlig lektion,  bara gör det som du blir tillsagd att göra. Var väldigt noggrann med att söka av korsningar i god tid, osv. Allt med att kolla i speglar innan körfältsbyten, sväng, hastighetsändringar... Titta i döda vinkeln såklart när det krävs.
Ta det bara lugnt och ha huvudet på skaft 🙂 


   
SvaraCitera

jackieo: Vad är det bästa att plugga med?

Det är individuellt.. 
Personligen hatar jag att läsa böcker.. Tankade Bonniers trafikskola och körde igenom inför mitt teoriprov, det gick alldeles utmärkt. 🙂 

jackieo: Är det skit svårt på uppkörningen?

Inte om du är väl förberedd.. 

jackieo: eller är alla som jag innan proverna, skit nervös och typ har '' ångest '' över det för att man bara vill få det gjort?

Jag var bara nervös inför uppkörningen, blev ett par sömnlösa nätter där innan det var dags..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej 🙂 får hoppas på det bästa! tack för svar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har gjort en massa test prov på datorn som jag köpt från körskolan, får oftast upp till 58 rätt 😛 å dom jag pratat med säger ju att det ''riktiga'' teoriprovet ser helt annourlunda ut, det är samma fråga men formulerat på ett annat sätt så att man tror att det är en annan fråga..som sagt får hoppas på det bästa hehe! sen ska man väl inte hoppas på för mycket heller 🙂 kanske ska tänka tvärtom, då kanske jag klarar det haha


   
SvaraCitera
kachin

jackieo: jag har gjort en massa test prov på datorn som jag köpt från körskolan, får oftast upp till 58 rätt 😛

Om det alltid är några fel du får - kolla upp dom! Läs om hur det ska vara i boken.
Jag tyckte körkortsprovet var väldigt likt de frågor jag hade övat på. Det var inte samma frågor men de behandlade ju samma regler. Lite andra bilder. Läs frågorna långsamt bara så du inte gör något slarvfel. Använd sunt förnuft om du inte är helt säker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Får göra det 🙂


   
SvaraCitera

jackieo:
har pluggat till körkortet nu sen i april, ska ha teoriprov och uppkörning i början av juli. Vad är det bästa att plugga med? dem flesta säger att man lär sig mer utav att läsa i böckerna och övningsköra, för man ät tydligen aldrig helt redo för proverna. Är det skit svårt på uppkörningen? eller är alla som jag innan proverna, skit nervös och typ har '' ångest '' över det för att man bara vill få det gjort? gärna possetiva svar så att jag känner mig lite peppad iallafall 😀

Jag hade kunnat klara mig genom att köra via datorprogram för det, men fick "bara" 51p då jag gjorde teorin första gången. 52p är ju godkänd.
Inför andra gången körde jag via teoriboken och teorihäftet. Svarade på frågorna i teorihäftet. Dem frågorna var betydligt mer reflekterande än på datorprogrammet så det fick i alla fall mig att tänka djupare. Fick 59p nästa gång så böckerna hjälpte mig betydligt mer verkar det som.

När du kör upp, kör på som vanligt, så gott det går.
Gör du fel, lämna det åt sidan och fokusera bara.
Jag glömde dra ner handbromsen det allra första jag gjorde, fick motorstopp och gjorde något, enligt den som jag körde upp för, dumt på motorvägen, men jag klarade mig ändå första gången.

Lycka till!


   
SvaraCitera

jackieo:
jag har gjort en massa test prov på datorn som jag köpt från körskolan, får oftast upp till 58 rätt 😛 å dom jag pratat med säger ju att det ''riktiga'' teoriprovet ser helt annourlunda ut, det är samma fråga men formulerat på ett annat sätt så att man tror att det är en annan fråga..som sagt får hoppas på det bästa hehe! sen ska man väl inte hoppas på för mycket heller 🙂 kanske ska tänka tvärtom, då kanske jag klarar det haha

ja det är så det är. + att det finns 5 frågor som inte ens räknas in i det riktiga provet som är knepiga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tack för alla svar 🙂 och tips!


   
SvaraCitera