Aviseringar
Rensa alla

Körlektioner?!?


Breezy
Ämnesstartare

Nu tänkte jag ta tag i mitt körkort och tänkte leta efter en körskola som ger mer körlektioner..

http://www.gowheely.com  Hittade den men där står det 5 st 70 min körlektioner och kostar 6k jösses är det värt det eller finns det billigare? Gillar verkligen den där mini cooper mmmmhh


   
Citera

först så måste du köra in i allt du ser


   
SvaraCitera

Låter dyrt, jag har bara varit på en körlektion i mitt liv å då betalade jag 700kr för 60-80min har jag för mig, kommer inte ihåg om det var 60 70 eller 80 men var en dubbellektion.

Jag provkörde en Minicooper för något år sedan och tycker att det är en rätt opratisk bil även om den ser rolig ut.


   
SvaraCitera

Känner en som jobbar eller åtminstone har jobbat på den körskolan. Ta den! Danny har övningskört där.


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

här i kring kostar det runt 550kr för en timme.


   
SvaraCitera

När jag övningskörde så kostade en lektion på 40min 470kr. Så den dubbla tiden blir 945kr vilket på 5 lektioner skulle bli 4725kr. Jag skulle säga att det är lite dyrt för 70min men det är bara min åsikt.
Trafikskolor brukar ta mellan 450-500kr/snitt i dagsläget. Så 1000kr/ för 2st 40min lektioner blir 5000kr. Sen beror det på var du bor också. Men du kan nog hitta billigare skulle jag gissa på.

Jag ser dock att det som du nämner även ger böcker, risk1 och att göra testerna på nätet. Kan vara värt det då. Fast av egen erfarenhet så tror jag att minst 10 lektioner på körskolan är att föredra, beroende på hur mycket du kör hemma.


   
SvaraCitera
Breezy
Ämnesstartare

mrman

Jag provkörde en Minicooper för något år sedan och tycker att det är en rätt opratisk bil även om den ser rolig ut.

Vad menar du? 


   
SvaraCitera
Breezy
Ämnesstartare
  • 10 st körlektioner à 40 minuter = 4k
    • 6 st körlektioner à 40 minuter = 2.6k

Vilket skulle ni ha valt?

Eller  http://kallhallstrafikskola.se/priser/


   
SvaraCitera

Breezy:

Vad menar du? 

Finns bättre bilar att lära sig köra i.


   
SvaraCitera