Aviseringar
Rensa alla

Körtelfeber


Ämnesstartare

Hej, jag har haft körtelfeber sen förra söndagen men fick reda på var det va i Torsdags, har mått jättebra sen det.  Käkar medicin och så. Nu till frågan, Mjälten och Levern ''sväller'' ju upp när man har körtelfeber och i lördags var det ju Size in the park, jag fick inte gå pga körtelfebern då, det kan jag förstå. Men nu på onsdag hade jag och några vänner tänkt följa med ungdomsgården till grönan haha. Mina föräldrar tror typ att säkerhetsbältena när man åker karusellerna ska spräcka min mjälte eller lever, så dom funderar på om dom ens tänker låta mig åka med. Någon här som haft körtelfeber och vet hur jag ska göra? Mina föräldrar överdriver SÅ.


   
Citera
Ämnesetiketter

Ring vårdis och fråga men det låter ju verkligen ej som en smart idé. Mår du inte jättedåligt?


   
SvaraCitera

Hade nyligen denna pisssjukdom och lider med dig nu och närmsta månaderna. Själv varit frisk från symptom i nån månad och känner fortfarande av i både mjälten och trötthet.

nu till ditt problem. Undvik det, om mjälten hamnar i kläm är risken oerhört stor att den kommer spricka, detta är farligt och därför måste du undvika det. Under körtelfebern är du extra känslig då den sväller upp osv. Mitt råd är att inte hänga med, låter tråkigt men det är det absolut bästa för din egen hälsa! Krya på dig


   
SvaraCitera
time
 time

En av mina vänner dog i körtelfeber så jag är kanske lite extra nervös när någon inte bara vill ta det lugnt och vila om de har det: men jag skulle råda dig att stanna hemma ändå. Följ Reeetos råd!


   
SvaraCitera

empathy-bear-feels-your-pain.jpg

Du borde lyssna på dina föräldrar, de vill enbart ditt bästa.

Hade ej vågat åka d där karusellerna själv om den risken fanns med bältena osv. 


   
SvaraCitera