Aviseringar
Rensa alla

Kött-, Fisk- o Fågeltråden för alla Köttälskare [love]


Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

G♥O♥D♥N♥A♥T♥T!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju snart jul så några julrelaterade bilder...

Här kommer Jultomten [love]

Image

[love] ... [love] ... [love]

... o va har han på släden om inte en...

Image

[love] ... [love] ... [love]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värde uppgift:

kobe-​beef är så jävla gott

Här har vi ett perfekt exempel på en köttbit som blir saftig o god som stekt helt enkelt på grund av att den är marmorerad med fett. En köttbit som resturangerna köper o därför får saftiga biffar medans folk i hemmen dessvärre vill ha så lite fett som möjligt i sina köttbitar o därför blir de ofta torra. [sad]

Så ska du lyckas med dina köttbitar - köp kött som visas av värde uppgift! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

marmorerad med fett.

yes, fast kobe-beef är ju även speciell bland feta bitar kött. kossan får dricka öl istället för vatten, o blir masserad osv. kostar över 1000 kr/kg här i sverige. åt i japan. efter det blir inte oxfile riktigt samma sak.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sen får kossorna ordentligt foder oxå.
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värde uppgift:

yes, fast kobe-beef är ju även speciell bland feta bitar kött. kossan får dricka öl istället för vatten, o blir masserad osv. kostar över 1000 kr/kg här i sverige. åt i japan. efter det blir inte oxfile riktigt samma sak.

Ska ärligt erkänna att jag bara hört namnet "kobe-beef" o jag har varken sett det i köttdisken eller ätit det för den delen. Reagerade dock på att köttet var otroligt ljust. [confused] Hade du inte skrivit att det var kobe-beef så hade jag lika gärna kunnat trott att det var fläsk karré. [smile]

Kan tänka mig att kobe-beef bara finns på beställning i storstäderna. [sad]

Här är föresten en film om Kobe-Beef - Taste Testing Kobe Beef


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TheSpookyMan:

Kan tänka mig att kobe-beef bara finns på beställning i storstäderna.

har sett nångång i saluhallen på hötorget, var cepedyrt.

TheSpookyMan:

Hade du inte skrivit att det var kobe-beef så hade jag lika gärna kunnat trott att det var fläsk karré.

verkar inte helt orimligt.

tkr dock tråden lyser i sin frånvaro av fjäderfän. åt vaktel för första gången för inte så länge sen. jävligt god fågel måste jag säga


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mmm, nam nam godis!

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

värde uppgift:

har sett nångång i saluhallen på hötorget, var cepedyrt.

Lästa på den sidan jag tog videon ifrån...
...att ErikH225 hade betalat "$200 for a 10 oz filet" o det verkar ju extremt mycket. [smile]

värde uppgift:

tkr dock tråden lyser i sin frånvaro av fjäderfän. åt vaktel för första gången för inte så länge sen. jävligt god fågel måste jag säga

Jag var i London för några år sedan o hälsade på bekanta till mina föräldrar o de bjöd mig på en italiensk resturang där jag fick inkokt vaktel med balsamicosås. SUPERGOTT!!! [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vem har inte hört talas om "Mårten Gås" o gåsamiddag? Åtminstone vi som inte bor så långt från Skåne. [bigsmile]

En präktig o fin Skåne Gås
Image

Som man helst helsteker i ugnen
Image

Trancherad o klar [smile] o underbart god [smile]
Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min favvo förrätt är en Räkcocktail! [bigsmile]

Här är en Tropisk räkcocktail med ananas och koriander. [bigsmile]... [bigcheers]

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nu ska jag dra iväg till pizza butiken o hämta en Pizza. Ikväll blir det en pizza med peperoni på. [smile]

Image

[smile] Någon som gillar Pizza? [bigsmile]


   
SvaraCitera