Aviseringar
Rensa alla

Koffein - Ett experiment


Ämnesstartare

tänkaren: Jag förstår att du dricker luten

Om du får lut i din inlagda sill så är det nog inte inlagd sill du köpt. Jag ser ett mönster härRodnar


   
SvaraCitera

aristoteles: Om du får lut i din inlagda sill så är det nog inte inlagd sill du köpt. Jag ser ett mönster här

Du har säkert redan räknat ut att jag inte dricker kaffet rent utan att jag både vill ha mjölk och socker i kaffet. Tycker ärligt talat att "svart" kaffe smakar för jävligt. Men med hälften mjölk och "lite" socker så blir det en njutning.  Tumme upp


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänkaren:

Du har säkert redan räknat ut att jag inte dricker kaffet rent utan att jag både vill ha mjölk och socker i kaffet. Tycker ärligt talat att "svart" kaffe smakar för jävligt. Men med hälften mjölk och "lite" socker så blir det en njutning.  Tumme upp

Låt oss kalla det kaffedrink


   
SvaraCitera

absentthinking: Låt oss kalla det kaffedrink.

Det lät ännu bättre. Nu ska jag gå ut i köket och ta mig en kaffedrink på direkten för att fira att vi löst språkfrågan. Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänkaren: kaffedrink

Jo, det låter lagomt sörlänningsartat.Tumme upp


   
SvaraCitera

aristoteles: Jo, det låter lagomt sörlänningsartat

Nu är det bara den stekande solen och det badvänliga vattnet som saknas.  Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte själv då jag nog kan klassas som beroende men för mig så kan det ge push både som energistimuli och som en ren del i belöningssystemet, läs ett kapitel till eller städa trappjäveln så får du ta dig en kupp - ungefär. Jag tycker själv att jag tänker klarare när kaffet gått i blodet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänkaren:

Nu är det bara den stekande solen och det badvänliga vattnet som saknas.  Mycket glad

Inte vet jag om sörlänningarna har så mycket mer av det?


   
SvaraCitera
mens
 mens

Blir yr om jag dricker för mycket kaffe uhu


   
SvaraCitera

aristoteles: Inte vet jag om sörlänningarna har så mycket mer av det?

Sverige är ett långt (högt) avlångt land. I Norrland är det vinter, snö och minusgrader men här nere i södra Sverige är det T-shirt och shorts som gäller. Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänkaren:

Sverige är ett långt (högt) avlångt land. I Norrland är det vinter, snö och minusgrader men här nere i södra Sverige är det T-shirt och shorts som gäller. Blink

Sörlänningarna här bär då inte t-tröjor.


   
SvaraCitera

aristoteles: Sörlänningarna här bär då inte t-tröjor.

Bor du i Lappland eller söder om Dalälven?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tänkaren:

Bor du i Lappland eller söder om Dalälven?

Jag bor där jag känner för det.


   
SvaraCitera
Gifted

absentthinking: Svettningar uppstod och jag blev allmänt orolig.

Om du tar för mycket, kan du framkalla samma symptom som panikattack. Jag råkade göra det på en programmeringstävling. 1. Fick myrkryp i ben och fingrar. 2. Träninsvärk(?) i hjärtat i en vecka efter. 3. Placerade mig 2a i Sverige i tävlingen.


   
SvaraCitera