Aviseringar
Rensa alla

Kokvinnorna


Ämnesstartare

Jag grät lite. För djuren ofc. Litelite för Britt också.

Se den oki. Vill ha era åsikter.


   
Citera
Ämnesetiketter
Ämnesstartare

Svenskt svårmod. Trevligt att det existerar söderut också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Så igår, jävlar vad bittra dem var särskilt den äldre [n]

Gillar Gerdehags dokumentärer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

jävlar vad bittra dem var särskilt den äldre [n]

Britt med kutryggen? Eller menar du systern med huckle och barnbarn? Kutryggen var den mest obittra någonsin tycker jag, dock självisk ang djuren men det fanns väl inte så mycket vett hos henne, eller hos någon av dem egentligen. Men jättefin och go tant. Jag mådde så dåligt vid tjurincidenten. Alltid får djuren lida när människor inte kan göra rätt från början.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

usch vad äckliga[sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Britt

Britt, när dem pratade om all hjälp som systern och hennes man hade gett och hon bara sitter och slår ifrån sig allt som andra har gjort för henne, precis som att det inte betytt någonting, för i själva verket var det ju hon som gjorde ALLT. Blev lite sur då.

Tyvärr kommer djur alltid få lida under människan [n]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Britt, när dem pratade om all hjälp som systern och hennes man hade gett och hon bara sitter och slår ifrån sig allt som andra har gjort för henne, blev lite sur då.

Kutryggen? Mja fast hon fick ju inte så jättemycket hjälp egentligen. Tror att Hucklet spelade lite framför kameran också. Som när hon tex blev sparkad av kon och behövde åka till sjukan och ringde till systern som inte ville bli störd pga hon kollade på Bonde söker fru.

OF 5:

Tyvärr kommer djur alltid få lida under människan [n]

Ja. Vidrigt och hemskt. Blev så ledsen när jag såg den lilla katten med alldeles igenbäckat öga. Antibiotiska droppar och ev liten operation kan ju fixa sådant men näe ingen brydde sig.
Irriterade mig på att hon tjafsade om att hon inte kunde leva utan sina kor osv, och att alla andra också pratade om det. Som om de var gosedjur som bara fanns till för hennes höga nöjes skull.
Blev sur när den feta länsinspektionstanten inte tog några kor till ett bättre boende utan lät dem vara kvar. De borde ha tröttnat när systrarna tjafsade om att de visst inte var för övergödda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

en feta länsinspektionstanten inte tog några kor till ett bättre boende utan lät dem vara kvar. De borde ha tröttnat när systrarna tjafsade om att de visst inte var för övergödda.

nä det där fattade inte jag heller. Men somliga har stort tålamod. Men visst är det konstigt, särskilt när man arbetar så nära djur. Då kan man ju tycka att det är än viktigare att behandla dem väl.

Rekommenderar att du ser Bondens tid på jorden istället, i den är det mest gubben det är synd om egentligen. Men resten mår bra. Fast den filmen är lite ledsam att se.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Rekommenderar att du ser Bondens tid på jorden istället, i den är det mest gubben det är synd om egentligen. Men resten mår bra. Fast den filmen är lite ledsam att se.

K

Kan han ta hand om sina djur?
Egentligen kunde ju dessa det också, men inte på bästa sätt. Hon kan ju inte ha hunnit med att handmjölka alla tillräckligt varje dag tex. Men det var fint att hon ville ligga och sova med dem men när hon mockade kobajs med händerna så kände man väl att nu var det väl dags för någon att gripa in. Hucklets barn gjorde ju ingenting heller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Helt för mig att de bor i Knäred som bara ligger ett fåtal mil från min hemby. Har inte sett något på dokumentären eller filmen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

malber:

Helt för mig att de bor i Knäred som bara ligger ett fåtal mil från min hemby. Har inte sett något på dokumentären eller filmen

Kolla på den! Du borde åka dit och kolla på katterna [sad]


   
SvaraCitera