Aviseringar
Rensa alla

Kolhydratssnål "diet" gör underverk?


Ämnesstartare

Fram tills för ca 1-2 månader sen har jag ätit väldigt mycket nudlar och pasta i mitt liv, i ca 1-2 år åt jag endast nudlar om dagarna. Jag gick upp väldigt mycket i vikt pga detta (är typ säker på att det beror på nudlarna).

För 1-2 månader sedan så började jag simträna, vilket jag gör nu 2-4ggr/veckan 1h per gång.

Och jag har även fått en fix-ide i huvudet, att undvika äta kolhydrater före middagstid... Jag vet ej varför, men efter alla dessa nudelpaket i flera års tid, så känner jag att det är lättare att gå ner om man undviker kolhydraterna.

vad tror ni, är kolhydraterna boven i min kropp?
Jag väger nu ca 71-73 kg, sviktat sen jag började träna, då jag vägde 73kg prick varje dag.
Jag försöker hålla mig till sallad + kyckling/fisk till lunch dagligen.


   
Citera
Ämnesetiketter

Kolhydrater ger rejält med kalorier, ja. [smile] Spelar ingen direkt roll när du äter vad o vad precis, tänk på att kroppen kan inte klockan!

oerfaren:

sallad + kyckling/fisk

Ät inte för lite fett bara, fett är rätt livsnödvändigt och om kroppen får för lite lär den ställa in sig på svält. Och då lär du med stor sannolikhet inte bränna så mycket eftersom kroppen helst vill spara på fettreserverna och du sliter snarare ut kroppen.


   
SvaraCitera

har ätit nudlar sen jag var 5 år varje dag
och jag går bara ner. nej, nudlar går man inte upp av.


   
SvaraCitera

mmusic:

har ätit nudlar sen jag var 5 år varje dag
och jag går bara ner. nej, nudlar går man inte upp av.

så du väger mindre än när du var 5[bigcheers]


   
SvaraCitera

OF 5:

så du väger mindre än när du var 5

ne, men jag är underviktig.
jag har aldrig vägt över 40 och är 162.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Appuru:

Ät inte för lite fett bara, fett är rätt livsnödvändigt och om kroppen får för lite lär den ställa in sig på svält

Jo precis, det vet jag.. nu får jag lov å ställa kanske en korkad fråga, vart hittar jag det fettet som är bra för mig då? räcker det int med stekfettet där jag steker kycklingen, dvs margarin? Jag är dvs int rädd för fett, bara för kolhydrater haha..

mmusic:

har ätit nudlar sen jag var 5 år varje dag
och jag går bara ner. nej, nudlar går man inte upp av.

mjaa.. fast du e 15 år gammal oxå, så din kropp lär ju int ha reagerat på ditt kostintag än, när jag va 15 va jag oxå smal å nätt oavsett vad jag åt.
jag åt 2-4 paket nudlar per dag.. å vad jag minns så innehåller det över 500kcal per paket, med soppan + nudlarna. Endast soppan är snål på kalorier.


   
SvaraCitera

mmusic:

jag har aldrig vägt över 40 och är 162.

börja ta hand om din kropp innan det är för sent


   
SvaraCitera

oerfaren:

räcker det int med stekfettet där jag steker kycklingen, dvs margarin? Jag är dvs int rädd för fett, bara för kolhydrater haha..

fisk, avokado, nötter, olivolja m.m.


   
SvaraCitera

oerfaren:

mjaa.. fast du e 15 år gammal oxå, så din kropp lär ju int ha reagerat på ditt kostintag än, när jag va 15 va jag oxå smal å nätt oavsett vad jag åt.
jag åt 2-4 paket nudlar per dag.. å vad jag minns så innehåller det över 500kcal per paket, med soppan + nudlarna. Endast soppan är snål på kalorier.

jag är 14*

jag äter bara en halvt paket per dag och ibland
ett helt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oggelgoggel:

fisk, avokado, nötter, olivolja m.m.

chasewnötter äter jag som helgsnax.. det får duga.


   
SvaraCitera

OF 5:

börja ta hand om din kropp innan det är för sent

jag mår bra så jag tänker inte äta så jag går upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic:

jag är 14*

står att du e 15.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mmusic:

jag mår bra så jag tänker inte äta så jag går upp.

jag tror personen syftar på att nudlar int direkt är den bästa kosten heller för att din kost ska må bra å hålla sin vikt (i framtiden).
Men visst, max 1paket om dagen gör dej nog inga besvär[wink]


   
SvaraCitera

oerfaren:

står att du e 15.

jo, ja vet men jag är 14 [crazy]

oerfaren:

jag tror personen syftar på att nudlar int direkt är den bästa kosten heller för att din kost ska må bra å hålla sin vikt (i framtiden).
Men visst, max 1paket om dagen gör dej nog inga besvär

jag gör 1500 och ibland 2000 situps varannan dag
och varannan dag 1000 benlyft och på sommaren springer jag 1 mil per dag.


   
SvaraCitera

oerfaren:

chasewnötter äter jag som helgsnax.. det får duga.

Det blir inte mycket fett, utdraget på 7 dagar.


   
SvaraCitera