Aviseringar
Rensa alla

Kolla hit!


Jag tycker det känns lite risky att du, som förut haft anorexia, börjar tänka på att mixtra med maten i så stor utsträckning. ta kontakt med dietist. eller läkare på vårdcentralen. eller någon som hjälpte dig bli frisk sist.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

oatsreuvaue:

Ja, men vad är ditt slutliga mål? Hur smal vill du bli?

Är ca 175 så max 50! helst 45..


   
SvaraCitera

svälta sig kan vem som helst göra. Det är till och med tämligen enkelt. Bara att göra som du. Att minska i vikt på ett sunt sätt och sedan stanna på den viken kräver lite mer av en människa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

Att minska i vikt på ett sunt sätt och sedan stanna på den viken kräver lite mer av en människa.

Jo, jag vet det. Min medicin gav mig väldig viktuppgång då jag åt "normalt" dvs frukost och middag etc.
Men det är upp till var och en om dom klarar av att stanna på den vikten sen, många som hållt sin vikt länge. 😛


   
SvaraCitera

tjenistjenis:

Jo, jag vet det. Min medicin gav mig väldig viktuppgång då jag åt "normalt" dvs frukost och middag etc.

Att svälta sig, vilket du kommer göra om du inte äter mer är ändå inte rätt väg att gå. Ät helt vanlig mat, sån mat som du skulle vilja äta en helt vanlig dag resten av ditt liv, men tänk istället på mängden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har du nån aning om hur mkt man kan gå ner per vecka om man typ bara dricker te, vatten, cola zero. och äter typ en frukt och middag/en barnmatsburk per dag?


   
SvaraCitera

det gäller att äta mindre och mindre gradvis så att magsäcken krymper:-P


   
SvaraCitera

majsmajs:

Jo jag vet att jag kommer svälla sen för jag har haft anorexia förut, men får äta nyttigt hela livet ut. Men vad skulle du tippa på per vecka? 🙂 dricker mest vatten och te bara, utan något i förutom mjölk. äter mediciner också, antidepp ångest och bipolär.

ät bara normalt och se till att du klarar dig utan medicin snart [love] antidepps medicinen och liknande skit är inte bra, kroppen vänjer sig och du kmr behöva större och större doser för att få nån effekt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

ät bara normalt och se till att du klarar dig utan medicin snart antidepps medicinen och liknande skit är inte bra, kroppen vänjer sig och du kmr behöva större och större doser för att få nån effekt

Jag vet. Börjar dra ner på den här antidepp medicinen för jag ska byta eftersom den ger mig viktuppgång.

cuzIcan:

det gäller att äta mindre och mindre gradvis så att magsäcken krymper:-P

Ja, nu har jag ätit en hårdbrödmacka med skinka...( som jag snart ska spy upp) Men annars har jag typ bara ätit ungsmorötter till middag typ 5 bitar. 🙂


   
SvaraCitera

tjenistjenis:

( som jag snart ska spy upp)

Du sa ju att du inte hade ätstörningar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fabregas:

Du sa ju att du inte hade ätstörningar...

Jag har inte det, vill bara inte ha nånting i min mage idag:)


   
SvaraCitera

tjenistjenis:

Jag har inte det, vill bara inte ha nånting i min mage idag:)

[tired]


   
SvaraCitera

tjenistjenis:

Jag vet. Börjar dra ner på den här antidepp medicinen för jag ska byta eftersom den ger mig viktuppgång. Ja, nu har jag ätit en hårdbrödmacka med skinka...( som jag snart ska spy upp) Men annars har jag typ bara ätit ungsmorötter till middag typ 5 bitar. 🙂

bra de:-)
men du måste äta mer än så och sluta spy upp maten

Fabregas:

Du sa ju att du inte hade ätstörningar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cuzIcan:

bra de:-)
men du måste äta mer än så och sluta spy upp maten

vill inte att det ska vara bra, det var för mkt. eller hur?


   
SvaraCitera

tjenistjenis:

vill inte att det ska vara bra, det var för mkt. eller hur?

gud det är absolut inte för mycket, för lite... du måste äta var fjärde timme och INTE SPY UPP MATEN!


   
SvaraCitera