Aviseringar
Rensa alla

Kolla in min YouTube 🙂


Ämnesstartare

Hej jag heter Oscar och det skulle betyda sjuukt mycket om ni kunde gå in och kolla in min youtube kanal 

🙂 😀 


   
Citera

keep it up

efter tusen videoklipp borde du vara ganska känd 


   
SvaraCitera

Nej. Och personlig reklam är inte tillåtet här.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
keep it up

efter tusen videoklipp borde du vara ganska känd 

Asså en dum fråga men jag undrar om du kollade in min kanal?


   
SvaraCitera

oscaredberg:

Asså en dum fråga men jag undrar om du kollade in min kanal?

ja       


   
SvaraCitera

Fortsätt, du blir säkert stor på youtube c:
Btw, kameran var lite väll annoying (focus/o-focus 24/7)


   
SvaraCitera

Känner mig fruktansvärt gammal. Borde abdikera. 


   
SvaraCitera

Får man skapa sådana här trådar numera? Jag skrev att det inte tillåts och mitt inlägg raderadesFörvirrad


   
SvaraCitera

oscaredberg: Hej jag heter Oscar och det skulle betyda sjuukt mycket om ni kunde gå in och kolla in min youtube kanal

🙂 😀

Ett tips lär dig hur Youtube analytics funkar så kan du hålla koll på vad som funkar och inte funkar på din kanal,

Sen bra titlar, beskriviningar och taggar är  viktigt i fall man vill få extra visningar. De allra viktigaste är ju dock innehållet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

HeyIJustMeetYou:
Fortsätt, du blir säkert stor på youtube c:
Btw, kameran var lite väll annoying (focus/o-focus 24/7)

Vänta vad menar du med fokus asså vist den är ju inte direkt bäst men den funkar ju som den ska?


   
SvaraCitera

Jag genomled 123 sekunder men ställer mig några frågor... 

1. varför topic på engelska när videon är på svenska?

2. varför ägnade du inte några timmar åt att redigera vedeon? Kolla in proffsen som har över miljonen visningar på varje video de gör så förstår du vad jag menar.  Blink

För övrigt fattar jag att du bara gjort den som ett skämt. Att du är en "noll-nolla" behöver du inte upplysa om.   Skadeglädje   Va ja elak nu?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:
Jag genomled 123 sekunder men ställer mig några frågor... 

1. varför topic på engelska när videon är på svenska?

2. varför ägnade du inte några timmar åt att redigera vedeon? Kolla in proffsen som har över miljonen visningar på varje video de gör så förstår du vad jag menar.  Blink

För övrigt fattar jag att du bara gjort den som ett skämt. Att du är en "noll-nolla" behöver du inte upplysa om.   Skadeglädje   Va ja elak nu?

Asså nej tack för respons men jag pratade med en vloggerska och hon sa att man skulle börja lätt och berätta om sig själv. Hon sa att man kunde börja med en lättare vidoeredigerare som windows live movie maker. OSV men jag gör allt jag kan för att göra en bra video.


   
SvaraCitera

oscaredberg:

Vänta vad menar du med fokus asså visst den är ju inte direkt bäst men den funkar ju som den ska?

Den gick från fokus till ofokus typ hela tiden


   
SvaraCitera

oscaredberg:

Asså nej tack för respons men jag pratade med en vloggerska och hon sa att man skulle börja lätt och berätta om sig själv. Hon sa att man kunde börja med en lättare vidoeredigerare som windows live movie maker. OSV men jag gör allt jag kan för att göra en bra video.

Att syssla med videoproduktion, oavsett om man bara gör det för att man tycker det är skitroligt, är inte alltid så lätt. Det är väl två saker du bör tänka på...

1. använda en hyfsad kamera

2. att redigera videon så att den blir njutningsfull för tittaren

Att använda en mobiltelefon för videofilmning är väl ingen större hit. Det finns två bra mycket bättre alternativ - en riktig videokamera alt en sysemkamera. Idag översköljs marknaden typ BLOCKET av begagnade videokameror liksom systemkameror. Så idag kan man köpa en riktigt bra begagnad kamera för bara en eller ett par tusenlappar.

Vilket ger bäst bildkvalitet - videokameran eller systemkameran? För samma slantar ger faktiskt systemkameran bättre bild eftersom den har större sensor. Bildsensorn är "hjärtat" i kameran som ser till att bilden blir så bra som möjligt. En yttre mikrofon är guld värd eftersom de mickar som sitter i kamerorna oftast är av halvrisig kvalitet.

Här har du några videofilmer som en kompis till oss har filmat. Han har använt en Canon EOS 550D systemkamera som går att köpa begagnad på BLOCKET för lite drygt tusenlappen.
Samtliga filmer är filmade i Skåne där han bor.


Det där med "introduktion" kan du hoppa över. Det är ingen som har något intresse av om Steven Spielberg idrottar, om han äter potatischips och pommes eller vad han gillar för musik utan de som har ett seriöst intresse av videoproduktion har ett betydligt större intresse av vad han använder för utrustning och hur han praktiskt skapar sina filmer.

Tips på videoredigeringsprogram (gammal sida förvisso).
Bäst är Adobe Premiere. Finns att tanka ner gratis på... ja, du vet säkert var.  Blink


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TOR:

Att syssla med videoproduktion, oavsett om man bara gör det för att man tycker det är skitroligt, är inte alltid så lätt. Det är väl två saker du bör tänka på...

1. använda en hyfsad kamera

2. att redigera videon så att den blir njutningsfull för tittaren

Att använda en mobiltelefon för videofilmning är väl ingen större hit. Det finns två bra mycket bättre alternativ - en riktig videokamera alt en sysemkamera. Idag översköljs marknaden typ BLOCKET av begagnade videokameror liksom systemkameror. Så idag kan man köpa en riktigt bra begagnad kamera för bara en eller ett par tusenlappar.

Vilket ger bäst bildkvalitet - videokameran eller systemkameran? För samma slantar ger faktiskt systemkameran bättre bild eftersom den har större sensor. Bildsensorn är "hjärtat" i kameran som ser till att bilden blir så bra som möjligt. En yttre mikrofon är guld värd eftersom de mickar som sitter i kamerorna oftast är av halvrisig kvalitet.

Här har du några videofilmer som en kompis till oss har filmat. Han har använt en Canon EOS 550D systemkamera som går att köpa begagnad på BLOCKET för lite drygt tusenlappen.
Samtliga filmer är filmade i Skåne där han bor.


Det där med "introduktion" kan du hoppa över. Det är ingen som har något intresse av om Steven Spielberg idrottar, om han äter potatischips och pommes eller vad han gillar för musik utan de som har ett seriöst intresse av videoproduktion har ett betydligt större intresse av vad han använder för utrustning och hur han praktiskt skapar sina filmer.

Tips på videoredigeringsprogram (gammal sida förvisso).
Bäst är Adobe Premiere. Finns att tanka ner gratis på... ja, du vet säkert var.  Blink

Jag filmar ju inte direkt med min telefon utan jag använder faktiskt min egna systemkamera så...


   
SvaraCitera