Aviseringar
Rensa alla

Kolla vad jag hittade idag!


Ämnesstartare

i6f5m0.jpg


   
Citera
Ämnesstartare

va e de Förvirrad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte riktigt vad det är för djur, men jag gillar dom. De ser söta ut, och gillar att se utvecklingen när levande ting växer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

FruLiten:
Jag vet inte riktigt vad det är för djur, men jag gillar dom. De ser söta ut, och gillar att se utvecklingen när levande ting växer.

som skägg Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:
i6f5m0.jpg

Är det dam på dom? 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

space:

som skägg Rodnar

Haha Mycket glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

the.fat.one: va e de Förvirrad

Se bild.

FruLiten: Jag vet inte riktigt vad det är för djur, men jag gillar dom. De ser söta ut, och gillar att se utvecklingen när levande ting växer.

bild(31).JPG

Vet inte varför bilden är sned, den är ej så i min dator. Men det är i alla fall den som de kom ut ur.

space: Är det damm på dom?

Nej, det är päls. Mamman sliter lös sin päls på magen och bäddar in ungarna med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aaaaaaaaaaw

men ska man verkligen ta dem när de är så små?? trodde d behövde vara med mamman o sååå 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

snälla, posta bilder på dem varje dag här i tråden i typ 1 månad framöver!!!           


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: men ska man verkligen ta dem när de är så små?? trodde d behövde vara med mamman o sååå

Kaniner diar sina ungar 1-2ggr/dygn, då oftast i gryning och skymning och de är aldrig med sina ungar förutom just då när de ska ha mat (vilket tar 3-4 min per gång) . Att de skulle överge sina ungar för att de luktar människa är en myt. Detta är inte min första kull med kaninungar direkt, har hanterat alla direkt från födseln (försiktigt och bara ibland för att se till att de blir matade o.s.v.).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: snälla, posta bilder på dem varje dag här i tråden i typ 1 månad framöver!!!

De flyttar inte här ifrån för än om ungefär 8v. Så ska försöka, är inte helt säkert att dessa klarar sig då det är mammans första kull, som du ser är de lite rynkiga = de är liite uttorkade, det kan betyda att mamman inte har tillräckligt med mjölk eller bara att de föddes igår efter att jag somnat och ska ha mat snart igen.

Skulle hon inte ha tillräckligt med mjölk har jag en till hona som ska föda förmodligen inatt eller imorgon, får hon färre ungar och dessa inte får tillräckligt med mat kan jag flytta över någon till henne, hon är en mer erfaren och lite större mamma.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler:

Kaniner diar sina ungar 1-2ggr/dygn, då oftast i gryning och skymning och de är aldrig med sina ungar förutom just då när de ska ha mat (vilket tar 3-4 min per gång) . Att de skulle överge sina ungar för att de luktar människa är en myt. Detta är inte min första kull med kaninungar direkt, har hanterat alla direkt från födseln (försiktigt och bara ibland för att se till att de blir matade o.s.v.).

aha ok.

Hur gammal har din äldsta kanin blivit? 🙂      


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

söta
hade bebismöss förut, de är likt när de är så små 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Hur gammal har din äldsta kanin blivit? 🙂

De kan bli 15år (eller äldre) min första kanin lever fortfarande och det är han som är pappan, han är 5år gammal.

*******: söta
hade bebismöss förut, de är likt när de är så små 🙂

Ah, har bebismöss ibland också.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Geigerzähler: De kan bli 15år (eller äldre) min första kanin lever fortfarande och det är han som är pappan, han är 5år gammal.

Min kanin blev 11 år 🙂 d var en dvärgvädur, den var typ brun/röd/beige till färgen, saknar den. 🙁  det var en tjej btw, finns d nån känd skillnad på hur gamla tjejer o killkaniner blir?


   
SvaraCitera