Aviseringar
Rensa alla

Kollade första avsnittet av Fittstim


Vit priviligerad cisman: butchflatan

men förhelvete vad är det för del på dig


   
SvaraCitera

isola:

jaaaa när de gick med barnvagnarna? sjukt dåligt låtval pga insinuerade en massa

tyckte mest det misslyckades med att insinuera något ordentligt alls. verkade vara ditslängt mkt slentrianmässigt, utifrån programmets övergripande tema. knäppt att valet av bakgrundsmusik är vinklat till anti-feministers fördel.


   
SvaraCitera

Vit priviligerad cisman:
ah, skithett när butchflatan traska in barbröstad med shorts och ett par betungande osynliga träskor eller något om man ska tro gångstilen. Hon fes säkert under hela intervjun också som Belinda med sur min på munnen fick klippa bort från inslaget *L*

Det var väl det enda positiva fittstimmet ev kunde tillföra - mer barbröstade brudar i badhusen.   Mycket glad


   
SvaraCitera

hur kan dom bada nakna? brukar ha badshorts och vilja att ingen ska kolla på mig haha. inte för jag är ful, gillar bara inte när folk kollar


   
SvaraCitera

mpt:hv: det hon gör är att vara lite personlig och inte spela allvetande, typ.

hon betonar gång på gång att hon utgår från sitt eget möjligen förlegade perspektiv, inte levererar sanningar. det är ödmjukhet snarare än motsatsen.

Fast tyvärr så är ju inte programmets upplägg "jag känner inte igen mig i samtidens feminism, nu ska jag undersöka den för att se om jag kan förstå den bättre" utan snarare "jag känner inte igen mig i samtidens feminism, och nu ska gestalta detta för TV-tittarna". 

Jag hade föredragit om programmet skildrade Belindas kunskapsresa, även om det inte hade lett till att hon ändrade åsikt speciellt mycket. Men nu blev det istället att hon gick in för att bekräfta den uppfattning hon redan hade. 

Det är inte särskilt ödmjukt. 


   
SvaraCitera

Herrschaftsfreiheit:

Fast tyvärr så är ju inte programmets upplägg "jag känner inte igen mig i samtidens feminism, nu ska jag undersöka den för att se om jag kan förstå den bättre" utan snarare "jag känner inte igen mig i samtidens feminism, och nu ska gestalta detta för TV-tittarna". 

Jag hade föredragit om programmet skildrade Belindas kunskapsresa, även om det inte hade lett till att hon ändrade åsikt speciellt mycket. Men nu blev det istället att hon gick in för att bekräfta den uppfattning hon redan hade. 

Det är inte särskilt ödmjukt. 

jag tycker att hon låter folk tala för sig själva i första avsnittet. att hon även delger sina egna slutsatser och intryck gör inte så mycket. jag tror att hon kanske är van vid sin tidigare offentliga uppgift att fördela ordet i svt debatt och därför blir lite rådvill kring hur hon ska förhålla sig till den auktoritet och de gängse krav på neutralitet som reporterrollen medför. för mig fungerar det men jag kan se varför hon upprör folk.

andra avsnittet var mer vinklat och problematiskt. där är vi nog överens.


   
SvaraCitera

bra att hon har med antifemenister i programet.


   
SvaraCitera

när kommer treannnnn


   
SvaraCitera

mein kampf tre


   
SvaraCitera

isola: när kommer treannnnn

om för snart två timmar sen:  http://www.svtplay.se/video/1772370/del-3-av-3-har-feminismen-en-framtid

(eller ja, play-versionen publiceras väl nån timme efteråt iofs)


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

isola:
när kommer treannnnn

tredje avsnittet? gick ju ikväll Party


   
SvaraCitera

ja-haaa


   
SvaraCitera

vad tyckte niiii


   
SvaraCitera

Trean var ju klart bäst, tyckte om Roxy och älskar systrarna Kronlöf. Kom dock alltför sent och ursäktar inte upplägget i övrigt.


   
SvaraCitera

älskade hennes svärmor.


   
SvaraCitera