Aviseringar
Rensa alla

kollar på tv, etikett-tanter


Ämnesstartare

kontentan: nu för tiden är "allt okej", så folk lär sig inte vad som är fel, så säger de fel grejer och blir ensamma och arbetslösa och utstötta, och därför måste vi ha ärliga frågespalter som berättar för oss vad som objektivt är okej och vilket beteende som ska bestraffas med arbetslöshet och ensamhet.

det här är på svt. vad är det för jävla skit? varför visar public service såna jävla kioskmongon?


   
Citera
Ämnesstartare

vad är det för program ?? :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:
vad är det för program ?? :S

typ, gokväll eller nåt? fan vet, kollar inte på tv.
men kollade på typ hela svt forum i förmiddags/eftermiddags, nu fattar jag varför pensionärer alltid har bättre koll på vad som försigår än vad jag har. och varför de har så skräpiga åsikter om allt, för de lär sig av moraltanter på svt.
allt är så tydligt på något vis nu.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: men kollade på typ hela svt forum i förmiddags/eftermiddags, nu fattar jag varför pensionärer alltid har bättre koll på vad som försigår än vad jag har. och varför de har så skräpiga åsikter om allt, för de lär sig av moraltanter på svt.

usch.

tv är skitläskigt. men har ändå alltid gått runt (och gör väl fortfarande till viss del) och tänkt att SVT är helt okej ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

usch.

tv är skitläskigt. men har ändå alltid gått runt (och gör väl fortfarande till viss del) och tänkt att SVT är helt okej ändå.

jag vet, men i förmiddags satt englas mamma och pratade om något nonsens, varför lägger vi public service-pengar på sånt för? ungen är död, kom över det.
och så de där radioprogrammen när randoms ringer in och förklarar sanningen (tm) för svenska folket. om du trodde att chatterbox i gta var en överdrift så kan jag berätta att nej, typ inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: och så de där radioprogrammen när randoms ringer in och förklarar sanningen (tm) för svenska folket. om du trodde att chatterbox i gta var en överdrift så kan jag berätta att nej, typ inte.

uh, ja.

soran ismails förklaring till varför det är så dålig mobiltäckning ute på landet är för att lantisarna som bor där inte ska kunna ringa in till radio och predika.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

länka!

eller kollade du på själva tv'n?!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

uh, ja.

soran ismails förklaring till varför det är så dålig mobiltäckning ute på landet är för att lantisarna som bor där inte ska kunna ringa in till radio och predika.

tänkte också så, innan jag började fraternisera med genomsnittliga stockholmare, det är fan inte bättre. sen dess har jag konstaterat att genomsnittspersonen är en moraliserande idiot som hänger på familjeliv och vars universalargument för alla deras befängda åsikter är "det är ju så, det vet alla, du är dum i huvudet, hejdå."

men jag förställde mig ändå att public service innebar någon slags kvalitetskontroll, om än en rudimentär sådan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp:
länka!

eller kollade du på själva tv'n?!

själva tvn.
har typ inget internet här, eller, är begränsad till jävligt spotty 3g med väldigt begränsad datamängd. därav pensionärsliv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: sen dess har jag konstaterat att genomsnittspersonen är en moraliserande idiot som hänger på familjeliv och vars universalargument för alla deras befängda åsikter är "det är ju så, det vet alla, du är dum i huvudet, hejdå."

det är så dystopiskt :(((

och ja. sthlmare är inte bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det var på ettan, tror jag, precis någon minut innan jag skrev det där.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf: men jag förställde mig ändå att public service innebar någon slags kvalitetskontroll, om än en rudimentär sådan.

hahah.. jag trodde allt på tv var skräp, så blev jätteglad när jag såg att det finns dokumentärer


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Birger:

det är så dystopiskt :(((

och ja. sthlmare är inte bättre.

ja, men som tur är så behöver man inte umgås med dem, och när de ska typ rösta så röstar de på den som pratar högst, så fördelningen blir så pass jämn att det är de som kan tänka som lägger de avgörande rösterna.
eller, nej, det sista är bara uttryck för någon slags försvarsmekanism från min sida. avgå alla.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

hahah.. jag trodde allt på tv var skräp, så blev jätteglad när jag såg att det finns dokumentärer

dokumentärer är bra, men varför kolla på tv för att se dem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

dokumentärer är bra, men varför kolla på tv för att se dem?

nä större skärm än på datorn , men serpå datorn ibland med


   
SvaraCitera