Aviseringar
Rensa alla

Kollar polisens ens mobil vid förundersökning/förhör?


Ämnesstartare

Ska på förhör för misstänkt för snatteri, kommer polisen vilja kolla min mobil? 


   
Citera

Nej, du kan vara lugn.


   
SvaraCitera

Var det länge sedan brottet begicks! Nej, polisen kommer inte att ha något intresse av din mobil. Förutsatt att du inte snattat för att sälja stöldgodset vidare och haft kontakt med köparen via mobilen men då hade de med stor sannolikhet tagit din mobil vid brottstillfället och inte flera veckor/månader senare. 

Så du kan vara lugn.


   
SvaraCitera

Dom hade nog beslagtagit den redan isåfall.


   
SvaraCitera

De behöver ej din mobil för att se meddelanden som har skickats från och till den, de har FRA att begära information från om så skulle vara aktuellt. 

Så du kanske inte kan vara helt lugn. 


   
SvaraCitera

S3ON:
De behöver ej din mobil för att se meddelanden som har skickats från och till den, de har FRA att begära information från om så skulle vara aktuellt. 

Så du kanske inte kan vara helt lugn. 

Dom har inte rätt att kolla allt på mobilen endas samtal och sms inte kik eller skype om man har det osv


   
SvaraCitera

bob_hop:

Dom har inte rätt att kolla allt på mobilen endas samtal och sms inte kik eller skype om man har det osv

Jo, de har rätt att begära ut all sådan information från företagen det gäller. 


   
SvaraCitera

S3ON: De behöver ej din mobil för att se meddelanden som har skickats från och till den, de har FRA att begära information från om så skulle vara aktuellt.

Så du kanske inte kan vara helt lugn.

För snatteri? I synnerhet om det är första gången? Glöm det.

Proffsen dvs de mer avancerade brottslingarna använder kontantkort som de byter kanske varje dag eller varje vecka varför det blir väldigt svårt av åklagaren att få ut några uppgifter eftersom h*n varken vet mobilnummer eller telefonoperatör.


   
SvaraCitera

S3ON:

Jo, de har rätt att begära ut all sådan information från företagen det gäller. 

Dom får ju inte lyssna av samtal på skype så varför skulle det då få hämta all den infon är frågan för att det är ju via internät det funkar och inte via simkortet


   
SvaraCitera

Super Macho: För snatteri? I synnerhet om det är första gången? Glöm det.

Vad vet du om TS brottshistoria? 

bob_hop: Dom får ju inte lyssna av samtal på skype så varför skulle det då få hämta all den infon är frågan för att det är ju via internät det funkar och inte via simkortet

Heh. Jag tror du behöver fördjupa dig lite i kommunikation. 


   
SvaraCitera

S3ON: Vad vet du om TS brottshistoria?

Ingen. Men jag förväntar mig att inte de mest förhärdade brottslingar häckar på UM.  Mycket glad


   
SvaraCitera

Super Macho:

Ingen. Men jag förväntar mig att inte de mest förhärdade brottslingar häckar på UM.  Mycket glad

Varför inte? De är väl människor som alla andra som försöker smälta in? 


   
SvaraCitera

S3ON: Varför inte? De är väl människor som alla andra som försöker smälta in?

Se det positiva i en medlem på samma sätt som du gör med mig.  Glad


   
SvaraCitera

Super Macho:

Se det positiva i en medlem på samma sätt som du gör med mig.  Glad

va?


   
SvaraCitera

S3ON: va?

Nu fick du något att fundera över!   Mycket glad


   
SvaraCitera