Aviseringar
Rensa alla

Kolonisering av rymden


Anonym001: Jag vet inte ens vad jag ska svara, helt ärligt. Kolla runtomkring dig så får du se hur människan har förändrat synen på jorden idag än innan och den är inte vacker kan jag ju tillägga. Det är människornas fel att isbjörnar dör ut och isen smälter och det är människornas fel att flera arter är utrotningshotade eller tom försvunnit, Vafan tror du??

99% av alla arter som dött ut gjorde det utan människans hjälp. Tänk om vårt syfte är att föra jordelivet vidare, bort från jorden då den ändå är dömd att förgöras? 


   
SvaraCitera

Punda:

99% av alla arter som dött ut gjorde det utan människans hjälp. Tänk om vårt syfte är att föra jordelivet vidare, bort från jorden då den ändå är dömd att förgöras? 

Har du någon källa på det? INGEN planet är dömd att förgöras, det beror på individerna som bor på den planeten, jorden är vårt ansvar men vi har totalt ignorerat det och det är isf på grund av oss som jorden är dömd att förgöras, som du uttrycker det. Människan är så egoistisk så det går inte ens att beskriva det. Vi är besatta av makt och pengar och vi är beredda att göra vad som helst för att få det vi vill ha. Vi stänger in våra djur på zoo för vår egen underhållning, folk torterar djur för nöjes skull, på cirkusarna vet ju nästan alla vad som försiggår men ändå blir de proppfulla av människor varje år, delfiner får inte vara vilda utan vi utnyttjar de på grund av att de är smarta individer, smartare än oss till och med kan jag tänka mig.  Vi jagar redan utrotningshotade djur på grund av deras päls eller klor eller elfenben, fan vet jag. Dessutom så hugger vi antingen av deras huvuden som trofeer eller så låter vi de lida igenom sina liv med avhuggna kroppsdelar. Det här menar du då inte är vårt fel, tänk efter vad du skriver innan du postar det. 

http://www.wwf.se/vrt-arbete/klimat/mnsklig-pverkan/1124268-mnsklig-pverkan-klimat


   
SvaraCitera

Anonym001: Har du någon källa på det?

http://paleobiology.si.edu/geotime/main/foundation_life4.html

Anonym001: INGEN planet är dömd att förgöras

http://news.nationalgeographic.com/news/2013/10/131028-earth-biosignature-doomsday-space-science/

Nu har vi en art som kan ta sig vidare från planet till planet, alla andra arter på jorden har endast varit medel för att nå målet, ultimat överlevnad.


   
SvaraCitera

Punda:

http://paleobiology.si.edu/geotime/main/foundation_life4.html

http://news.nationalgeographic.com/news/2013/10/131028-earth-biosignature-doomsday-space-science/

Nu har vi en art som kan ta sig vidare från planet till planet, alla andra arter på jorden har endast varit medel för att nå målet, ultimat överlevnad.

Ja, men varför? vad gör vi för nytta av att gå vidare från planet till planet? Varför inte bara hålla sig till den planet man föds och dör på?


   
SvaraCitera

Anonym001: Ja, men varför? vad gör vi för nytta av att gå vidare från planet till planet? Varför inte bara hålla sig till den planet man föds och dör på?

För att vi dör ut annars. Att överleva är vår starkaste drift.


   
SvaraCitera

Punda:

För att vi dör ut annars. Att överleva är vår starkaste drift.

Så du tror att människor är de enda levande varelserna i hela universum och att vi ska göra vad som krävs bara vår art får leva vidare? Detta kallar jag för egoism gott folk ..


   
SvaraCitera

Anonym001: Så du tror att människor är de enda levande varelserna i hela universum

nej

Anonym001: vi ska göra vad som krävs bara vår art får leva vidare?

Vår art är den viktigaste vi känner till och vi bör se till att den överlever. Vi kan givetvis se till att andra arter klarar sig de med, men det bör komma i andra hand av naturliga själ.


   
SvaraCitera

visste direkt vem som gjort tråden när jag såg taggen rymdkommunism. :$


   
SvaraCitera

Punda:

nej
Vår art är den viktigaste vi känner till och vi bör se till att den överlever. Vi kan givetvis se till att andra arter klarar sig de med, men det bör komma i andra hand av naturliga själ.

Vilka naturliga skäl? Hur är homo sapiens värda mer än andra arter? Vi går och slaktar och dödar djur på ett brutalt sätt bara för att vi själva ska må bättre, på vilket sätt anses det som humant för dig?


   
SvaraCitera

Anonym001: Vilka naturliga skäl? Hur är homo sapiens värda mer än andra arter? Vi går och slaktar och dödar djur på ett brutalt sätt bara för att vi själva ska må bättre, på vilket sätt anses det som humant för dig?

Du kan ju alltid fortsätta inbilla dig själv att du värderar dyngbaggar lika högt som människor. Men det gör det inte mer sant för det.

Och att slakta andra djur för att vi själva skall må bättre är väl humant per definition?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

thl*kt N.: rymdkommunism

den ultimata hobby- ideologin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vi måste skapa en helikopter som kan flyga på månen, mkt viktigt!!


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

den ultimata hobby- ideologin

ja


   
SvaraCitera

kan va bästa taggen sedan taksonomi


   
SvaraCitera

Starkill91 :
Den moderna människan klara inte av att anpassa sig i rymden i dagens läge, om inte man genmanipulerar eller korsar människa med maskin som transhumanismen förespråkar  vilket ligger långt fram i framtiden! 
Klart ska mänskligheten överleva i flera miljoner år och utvecklas till en civilisation 3.0 i energi skalan så kommer det gå,men idag är det politik och pengar som sätter mkt stopp för en sådan utveckling i världen 😛  

Visst man kan drömma om det men va realist och tänka logiskt på den saken är en annan historia! 

transhumanism har hänt i hundratals år, och börjar ta rejäl fart nu. så det ligger inte långt in i framtiden.

vi borde börja forska seriöst i terraformering så kanske mars är ett seriöst alternativ inom några hundra år, tills dess blir det kolonier på mindre skala, vilket väl är bra det också.


   
SvaraCitera