Aviseringar
Rensa alla

kom baa att tänka på en sak


Ämnesstartare

Okej, låt oss säga att jag i teorin hade en flickvän och jag får reda på att hon är sexuellt attraherad av en annan person.

Ge mig en anledning till att jag borde bry mig.
eller bli upprörd så att säga.

För jag anser att ett hälsosamt förhållande innebär att man förstår sig på varandras sexualitet och litar på varann 100%.
Och det ingår i vår sexualitet att vara sexuellt attraherade till personer som ser hälsosamt byggda ut.
Avundsjuka och misstankar förstör bara, förståelse och öppenhet, DET tror jag är bättre.
Så finns det någon anledning att bli upprörd?


   
Citera

JoElite:

Ge mig en anledning till att jag borde bry mig.

nej.


   
SvaraCitera

vissa människor ser sin partner som en ägodel alternativt slav.


   
SvaraCitera

Nej, det är ju inte så att du är den enda personen i hela universum som hon blir sexuellt attraherad av bara för att ni är ett par, eller hur?


   
SvaraCitera

Det är väl klart att hon är sexuellt attraherad av en annan person, man blir ju upphetsad om en hane kommer nära, det är djuriska instinkter. Har inget med personlighet att göra, man kanske hatar personen.


   
SvaraCitera

Relationer blir bäst om man vågar prata med varandra om allt. Sen kanske man inte behöver berätta för sin partner varenda gång man känner sig attraherad av någon annan. Allt är vad man gör det till och hur man hanterar saker och ting.
Om ens partner erkänner sin attraktion för en annan men fortfarande vill vara ihop är det ingen anledning att vara svartsjuk eftersom man ju är vald av den andre, då är bara frågan varför partnern tog upp det. Känns det konstigt kan man ju prata om att det kanske är bäst att inte prata om såna ämnen. Att om ens partner behöver stöd i frågan kanske det är bäst för den att prata med en annan vän om det istället. Om det däremot handlar om att den andra personen som partnern känner attraktion till blir viktigare, då är det något man behöver diskutera ännu mer och komma fram till ett beslut ifall det verkligen är värt att fortfarande vara ihop.
Och kanske är det en trekant på gång;) ?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej. får bara hitta en flickvän först då xD så jag kan avstå ifrån att bli arg på henne när hon e attraherad av andra


   
SvaraCitera

[crazy]


   
SvaraCitera

Håller med dig.
De som tar illa upp är svartsjuka eller avundsjuka och jag tror att majoriteten (de som inte är psykiskt instabila eller dylikt) är kapabla till att känna bägge känslorna.
Så summerat är det den enda anledningen till att bli upprörd. Känslan av att inte räcka till och vara tillräckligt för den man tycker om.


   
SvaraCitera

JoElite:

får bara hitta en flickvän först då

o o ta mig, ta mig! haha


   
SvaraCitera

Om det skulle vara ett tecken på andra problem i förhållandet så har du all anledning att bry dig. Om det bara är en del av sexualiteten finns det ingen anledning att bry sig öht.


   
SvaraCitera

Cornucopia:

Om det skulle vara ett tecken på andra problem i förhållandet

Som t.ex. vad?


   
SvaraCitera

en kvinnlig kafka:

Som t.ex. vad?

Om det sker regelbundet så kanske det är ett tecken på t.ex. en känsla av att inte vara sedd i förhållandet. Men det är helt individuellt, vissa blir säkert attraherade av andra utan någon särskild anledning medan andra inte blir det i lika stor utsträckning.


   
SvaraCitera

Vilket dilemma, kan ju inte vara kul om ens tjej tycker att man är otändande. Hade blivit gråtfärdig om hon sagt det till mig. Åtminstone känna mig "smutsig".

Lösning 1)
Behåll tjejen men säg att de inte funkar i sängen. Att de är dags att testa något nytt, analt, trekant, rollspel, bdsm osv.

Lösning 2)
Gör slut på de gamla hederliga sättet och va en bra människa som tar ansvar för sig själv.

Visserligen talar jag bara för mig själv. Ni behöver inte råda mina tips ifall det skulle inträffa IRL.


   
SvaraCitera

Cornucopia:

Om det sker regelbundet så kanske det är ett tecken på t.ex. en känsla av att inte vara sedd i förhållandet.

Ja men jag tror att TS syftar på att man kan attraheras av någon annan pga. allas sexualiteter skiljer sig fran varandras osv. och att det därför är normalt att exemeplvis fantisera om någon annan.
Är ju som att tycka någon är snygg - det behöver inte betyda att man tycker sin partner är ful.

Men, jag tror att om man är riktigt kär i sin partner är det i princip den enda man tänder på - om ens partner inte äcklar en osv.


   
SvaraCitera