Aviseringar
Rensa alla

Kom inte in på något av valen?!


Rosa
 Rosa

jag har också 175 poäng och kom in på alla mina 6 val heh 😀
Kolla de preliminära intagningspoängen på olika gymnasium och program (gyantagningen.se)och gör omval utifrån det.
Tänk dock på att intagningpoängen kommer att öka ytterligare pgr av att många elever kommer köra järnet nu sista biten 🙂


   
SvaraCitera

Men de slutliga valen är väl i sommar? Du kanske höjer något betyg innan terminen är slut. Du kan ju dessutom kolla in om det finns någon linje med lägre intagningspoäng som du kan tänka dig gå.


   
SvaraCitera

Excision:

175 p

Excision:

Grejen är det att jag pluggar som fan, anstränger mig som fan. Jag är jävligt ambitiös när det gäller skolan.

Du anstränger inte dig. Jag ansträngde mig, gick ut med 315 p. Och om du nu har minnesförlust sök hjälp då.

Dessutom, förstår du väl att du inte kan söka in till populära skolor utan du får söka till skolor och program som inga vill söka till så du kommer in med dina låga poäng.


   
SvaraCitera

Padrino:

Du anstränger inte dig. Jag ansträngde mig, gick ut med 315 p. Och om du nu har minnesförlust sök hjälp då.

Dessutom, förstår du väl att du inte kan söka in till populära skolor utan du får söka till skolor och program som inga vill söka till så du kommer in med dina låga poäng.

vrf är du så otrevlig?
Alla människor kan inte plugga sig till toppbetyg. Man kan inte mer än göra sitt bästa, och om man själv anser att man kämpar som ett as för att få 175 p tror jag det är snudd på omöjligt att få det dubbla i avgångsbetyg på en halv termin.

Till ts: Beror minnessvårigheterna på ngt psykiskt eller har kommit efter en tragedi etc så kan du ansöka om frikvot. Har flera vänner som sista terminen i nian var ute på praktik istället för skola, inte hade g i kärnämnen och ändå fick börja en vanlig gymnasieutbildning. Naturbruk förvisso, men ändå, utan frikvot skulle de nog varit kvar på IV än idag.


   
SvaraCitera

Postorderhoran: