Aviseringar
Rensa alla

kom just på en sak


Åtta

Tänker samma grej, fast om att jag är arton. Kommer bli grymt förvirrande när jag fyller 19 (vilket inte är om allt för lång tid).


   
SvaraCitera
kachin

loita:

fan 19!!!!

loita:

"Im 6

nej du är inte 19 [no-no][confused][no-no][confused] elr så ljuger du [surprised][surprised][surprised]


   
SvaraCitera
loita
Ämnesstartare

JejeX:

Båda.

säker??

Åtta:

Tänker samma grej, fast om att jag är arton. Kommer bli grymt förvirrande när jag fyller 19 (vilket inte är om allt för lång tid).

mm, de e verkligen en betydelselös ålder [shake]


   
SvaraCitera

Jag har varit 57 år gammal i 16 nästan 17 år...


   
SvaraCitera

loita:

säker??

Vad händer när man är 17 som inte händer när man är 16? Det är liksom ett väntans år innan man blir 18.[rolleyes]


   
SvaraCitera
loita
Ämnesstartare

JejeX:

Vad händer när man är 17 som inte händer när man är 16? Det är liksom ett väntans år innan man blir 18.

risken är större att man får köpa cigg? ahah nee ^^' men de e väll också meninglös då 😛 fast de e 16 också isf... men födelsedagar va alltid roligare när man var yngre [cute]


   
SvaraCitera

jag är 23, vilket inte känns alls lika förvirrande som, ja, 19. eller 21, eller 22. tror att det har att göra med hur ofta man är tvungen att hantera sin ålder och dylikt, om man av någon anledning aldrig är tvungen att på något sätt uppge sin ålder så är det mycket svårare att vänja sig än om man faktiskt gör det med jämna mellanrum. jag tror att de rent generellt jobbigaste åldrarna att memorera är de som ligger mellan gymnasiet och långtidsarbetslösheten efter vidareutbildning. jag menar, då kan man inte relatera till ålder genom att fundera på vilken årskurs eller dylikt man går i, och innan man utbildat sig så behöver man inte handskas med särskilt många myndigheter och dylikt i någon större utsträckning. det är nog där problemet ligger.


   
SvaraCitera

Jadu.. Vet inte om det finns så mycket att se fram emot åldersmässigt.. [zzz]
Fyller 20 i december, känns inte överdrivet upphetsande.


   
SvaraCitera

loita:

risken är större att man får köpa cigg? ahah nee ^^' men de e väll också meninglös då 😛 fast de e 16 också isf... men födelsedagar va alltid roligare när man var yngre

När man är 16 är det lättare att få jobb och många nadra gränser ligger ju på 16 så den är ju inte så himla värdelös.[bigsmile]


   
SvaraCitera
loita
Ämnesstartare

mörknäs:

text

mjo jag tror de är att de inte betyder lika mkt när man är äldre också, när man är barn är de ju värsta grejen man vill ju bli stor, tonåring ja då får du gå ut på krogen, ta examen och hej och hå men när man är klar med allt de där e de ju inge speciellt längre tycker jag...

GAIA:

överdrivet upphetsande.

nej tycker inte jag heller, men typ en sjukt obetydlig sak att man får köpa sin egen sprit är ju en sak, men de är inte heller något att jubla över men de är iaf en sak

JejeX:

När man är 16 är det lättare att få jobb och många nadra gränser ligger ju på 16 så den är ju inte så himla värdelös

kanske e så, kommer inte ihåg [crazy]


   
SvaraCitera

loita:

kanske e så, kommer inte ihåg

Jag är ju 16 så.[y]


   
SvaraCitera

loita:

nej tycker inte jag heller, men typ en sjukt obetydlig sak att man får köpa sin egen sprit är ju en sak, men de är inte heller något att jubla över men de är iaf en sak

ja, sen går det bara utför åldermässigt. [sad] man kan ju iofs behöva alkoholen då......


   
SvaraCitera

loita:

mjo jag tror de är att de inte betyder lika mkt när man är äldre också, när man är barn är de ju värsta grejen man vill ju bli stor

kände aldrig direkt så, varken någon dragelse åt ena eller andra hållet. hade mest koll för att alla andra var typ lika gamla. något som blivit lätt* snedvridet på senare år.

*lies

loita:

tonåring ja då får du gå ut på krogen, ta examen och hej och hå men när man är klar med allt de där e de ju inge speciellt längre tycker jag...

fast det där är ju inte riktigt sant heller. jag tror att man ska rätt högt upp i ålder innan den slutar ha betydelse på ett eller annat sätt. om inte annat för att dödsångesten och/eller hebefilin slår till som en spetsnazstyrka på ett sibiriskt daghem. och om inte annat för att ålder för de flesta fortfarande är en viktig faktor för att kunna relatera till folk rätt långt upp. över 30 så blir det väl mindre påtagligt, men innan dess är jag fan skeptisk.


   
SvaraCitera
loita
Ämnesstartare

GAIA:

ja, sen går det bara utför åldermässigt. man kan ju iofs behöva alkoholen då......

haha så sant [y][y]

mörknäs:

att alla andra var typ lika gamla. något som blivit lätt* snedvridet på senare år.

så tänkte aldrig jag.. man fyller ju inte år samma dag och inte heller är alla lika gammla, de är ju typ 1-3, 4-6, 7-9, de är ju åldersskillnad de också

mörknäs:

fast det där är ju inte riktigt sant heller.

jag tycker min ålder nu e rätt obetydlig, visst vill jag kanske inte vara vän med en 30 åring, men de är mer för intressena inte skulle vara delade, däremot har jag inge problem att prata med dem och så, men för mig spelar inte min ålder någon roll längre.... om ett par år gör de säkert de igen då jag får ångest för jag börjar bli gammal då jag egentligen fortfarande är ung men panikslagen bara för att


   
SvaraCitera

Det går uför för tjejer efter 19. [cool]


   
SvaraCitera