Aviseringar
Rensa alla

Kom undan tills slut...men!


Ämnesstartare

Tidigare har jag har jag haft depression i ca ett år och lite till, jag drack nästan hela tiden när jag var deprimerad. Jag slutade aldrig, och det gick skit för mig i skolan, fotbollen gick också skit. Allt var typ förstörd.
men under de året har jag fått hjälp av pyskologer å sånt, och det hjälpte!
Nu , idag så är jag normal igen. Jag dricker inte, (men det var inte så länge sen jag drack) hahah , men i alla fall, jag låg på väldigt dåligt  betyg förut (mellan D - C) och nu har jag C- A i alla ämne , ja jag blir bättre i skolan efter att jag har slutat med alkoholen. 
men frågan är, Kommer den där perioden komma tillbaka igen? Jag e fett rädd för det, jag vill inte komma till socialtjänsten eller pyskologerna igen. Fett jobbiga e de ju.  Så vad ska jag göra för att undvika det? Vill liksom vara normal å inte så som jag var förut....


   
Citera
Ämnesstartare

Nu vet du ju iallafall att det finns en väg ur det. Man bör inte gå och grubbla och oroa sig över sånt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hah hur hade du ens råd.. Har inte druckit alkoholhaltigt på veckor 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kul för de som kämpar för D-C att de bli kallade dåliga... Men jaja..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det ända som avgör om du kommer tillbaka i det läget är du själv. Fortsätt i samma bra riktning som du går i nu! Tumme upp


   
SvaraCitera

Om du klarat dig tills nu så är det bara upp till DIG om du börjar supa igen . Bäst o bara stå emot . 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mådde du mindre dåligt av alkoholen hela perioden?? Personligen har alkoholen enbart positiv effekt på mig i väldigt korta perioder, ett par dagar, sedan mår jag sämre igen trots fortsatt drickande. Därmed har jag nog svårt att hamna i ett missbruk, och det är väl iofs bra. Brukar ej dricka mer än vad situationen kräver när jag är ensam, dvs 2-3 gånger per månad. I sällskap är det och känns det som ett helt annat drickande, av den festliga sorten osv. Men har sådant sällskap mer sällan än de gånger jag är själv.


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:
Kul för de som kämpar för D-C att de bli kallade dåliga... Men jaja..

1+


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

D-C är inte dåliga betyg. Inget betyg utom F är ett dåligt betyg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Se till att ta saker i vardagen i din egen takt. Stressa inte för mycket. Lägg inte på dig för mycket ansvar. Tänk på vilka händelser/situationer som tidigare utlöste depressionen och försök undvika dessa. Lär känna dig själv och kroppens signaler. 


   
SvaraCitera