Aviseringar
Rensa alla

Komma in sent såhär på terminen?


Ämnesstartare

Vad är chansen att komma in på ett program nu när skolan har börjat jag tänker nu på slutet av September? Det är då jag får mitt betyg:/


   
Citera
Ämnesstartare

Det är extremt olika beroende på skola och program. Föreslår att du kontaktar den som är programansvarig och frågar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

varför skapar du en tråd om det när du senast igår babblade om samma skit i en redan befintlig tråd?! spamtönt. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Det är extremt olika beroende på skola och program. Föreslår att du kontaktar den som är programansvarig och frågar.

Fast förekommer sånt här?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Fast förekommer sånt här?

Ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Ja.

fan jag pratade nyss med en som sa att de fanns plats kvar men att de inte tar in folk så här sent i slutet av September


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: fan jag pratade nyss med en som sa att de fanns plats kvar men att de inte tar in folk så här sent i slutet av September

Det är som sagt väldigt olika beroende på skola och utbildning. Kontakta skolan eller kolla Antagningen.se för att veta vilka utbildningar som det fortfarande går att anmäla sig till.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

André Vifot Haas: Det är som sagt väldigt olika beroende på skola och utbildning. Kontakta skolan eller kolla Antagningen.se för att veta vilka utbildningar som det fortfarande går att anmäla sig till.

det är ju de som är konstigt på antagningen.se står de att de går att söka utbildning och när jag kontaktade sa de även att de har platser lediga men att de bara inte tar in :s Lite konstigt då man har platser lediga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

det är ju de som är konstigt på antagningen.se står de att de går att söka utbildning och när jag kontaktade sa de även att de har platser lediga men att de bara inte tar in :s Lite konstigt då man har platser lediga.

om en svensk hade ringt hade dom tagit in


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

en sak som också är konstigt är att de nu skall kalla in reserver trots att de inte tar in personer så sent som de säger


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:
en sak som också är konstigt är att de nu skall kalla in reserver trots att de inte tar in personer så sent som de säger

Om du inte är på en reservlista redan så är det mycket möjligt att de menar att du inte kan få hoppa före reserverna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout: Om du inte är på en reservlista redan så är det mycket möjligt att de menar att du inte kan få hoppa före reserverna.

men de har ju platser lediga på andra program och de sa att de bara inte kunde ta in mig för att de rätt sent.


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

men de har ju platser lediga på andra program och de sa att de bara inte kunde ta in mig för att de rätt sent.

Men du säger ju att de sa att de ska börja ta in reserver nu? Då förstår du väl säkert att du inte kan få gå före i kön, om du inte har en reservplats. Sök in till vårterminen istället om du är orolig, antagningen öppnar väl nu i september?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout: ök in till vårterminen istället om du är orolig, antagningen öppnar väl nu i september?

finns ju inga program som man kan börja på


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

finns ju inga program som man kan börja på

Då undrar jag verkligen hur du menar. Höstterminen kanske är fullsatt, ja. Men VÅRTERMINEN?


   
SvaraCitera