Aviseringar
Rensa alla

Komma ut för min klass


Ämnesstartare

RakatKadaver:

Jag hade iaf uppskattat det. Jag är känd för att ha kul.

Visste det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

hade du typ tänkt ställa dig längst fram i klassrummet lr nåt?

Det var förslag från en i klassen som jag har anförtrott då jag är en mycket tystlåten person osv så känns det lite som den enda utvägen hehe. [crazy]
Dold text: Hade hellre velat gjort det på ett annat sätt men vad ska man göra?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför skulle de vilja veta? Känns lite ".. jaha??".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

pga att det då kan ha förvrängts osv

Hur menar du att det skulle förvrängas?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tennsoldaten:

Hur menar du att det skulle förvrängas?

Vet inte riktigt men att "nyheten" eller vad jag ska kalla det framförs på ett helt annat sätt än vad man själv känner sig bekväm i och det bara blir awkward. Tidigare mindre trevliga livserfarenheter har bidragit till att jag har en stark rädsla att inte kunna ha koll på vad som sägs om mig till andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Det var förslag från en i klassen som jag har anförtrott då jag är en mycket tystlåten person osv så känns det lite som den enda utvägen hehe. [crazy]

haha wtf gör inte det, det skulle bara bli stört pinsamt. om du nu absolut känner att du måste berätta det är det väl bara att säga det som en vardaglig grej till de du umgås med? om ni pratar om nåt relevant typ?

för asså, det är ju verkligen ingen stor grej, fattar verkligen inte varför du måste gör en stor och seriös grej av det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Vet inte riktigt men att "nyheten" eller vad jag ska kalla det framförs på ett helt annat sätt än vad man själv känner sig bekväm i och det bara blir awkward.

Men kommer det inte blir mer pinsamt att säga det sådär inför klassen då, än om ett rykte sprids och du säger "ja det stämmer" typ? [tard] Aja du får avgöra själv, känner bara spontant att det inte är någonting jag skulle gjort. 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

för asså, det är ju verkligen ingen stor grej, fattar verkligen inte varför du måste gör en stor och seriös grej av det.

Jo jag har funderat mycket på det men jag vill ha fått det ur mig en gång för alla, bara ha fått det sagt och sedan så får andra diskutera det med en om dom vill. Men jag ska försöka överväga att säga det lite mer "vardagligt". Problemet är bara att jag är en riktigt tystlåten person samt att jag har rädsla för hur andra som råkar finna sig i närheten (tex folk från andra klasser etc) ska reagera. Bara för att ingen i min klass är homofob så betyder det inte att detta gäller för alla människor i ens omgivning.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Jo jag har funderat mycket på det men jag vill ha fått det ur mig en gång för alla, bara ha fått det sagt och sedan så får andra diskutera det med en om dom vill. Men jag ska försöka överväga att säga det lite mer "vardagligt". Problemet är bara att jag är en riktigt tystlåten person samt att jag har rädsla för hur andra som råkar finna sig i närheten (tex folk från andra klasser etc) ska reagera. Bara för att ingen i min klass är homofob så betyder det inte att detta gäller för alla människor i ens omgivning.

Om du nu är så tystlåten för du lösa det på något annat sätt än att snacka. Tystlåtna personer har nämligen en tendens att säga väldigt lite, om ens något alls.

Följande förutsätter att din klass använder sig av samma klassal två lektioner i rad. Du kanske kan be om att få stanna kvar med läraren efter att lektionen har tagit slut och skriva på tavlan att du är bisexuell, sedan går du också ut på rast och när läraren kallar in så läser alla vad som står på tavlan och förstår dig.

Ovanstående var bara ett tips på vad du kan göra.
Jag hoppas att det går bra för dig, lycka till!


   
SvaraCitera

Ultraviolence:

Linda in det i nån konversation bara, typ "åååhhh gud jag är sååå ambivalent, vet inte om jag ville ha en kille eller tjej just nuuuuuu.. dom är så sööta alltihopa omg" typ. Sen låter du folk dra sina egna slutsatser av det

RakatKadaver:

Du kan göra det lite lättsamt med att dra igång Twisted Sisters för att sedan sjunga: "JAG GILLAR KUK, KUK"-nynnar med i riffet-"JAG VILL HA KUK, KUK"Pausa musiken och säg helt likgiltigt:"Seriöst, jag gillar kuk". Jag hade iaf uppskattat det. Jag är känd för att ha kul.

sil3m:

säg de på en mattelektion

Hahahha dessa är underbara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Byråkratjäveln:

Tystlåtna personer har nämligen en tendens att säga väldigt lite, om ens något alls.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

som en bomb som slår ner

Det kanske är ganska homofobt att göra det till en bomb. Tänker jag. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag skulle tipsa att du inte kommer ut på en gång, utan gör det i små naturliga steg. Kanske kommenterar att "åh, en sån kille skulle jag kunna tänka mig bli ihop med" om nån, eller säga "tänk om alla vore bisexuella, vilken fin värld det vore". Gör det avslappnat och var dig själv trogen.

Är det nåt jag lärt mig sen tonåren så är det att alltid vara sann mot sig själv och låt det speglas utåt.

Jag kom ut ganska våldsamt i gymnasiet. Det var typ några veckor in i ettan, och jag och en kille i klassen bråkade lite på skoj."Sluta! äru bög eller?" och jag bara svarade "ja!"

Hela klassen hörde och sen var det med det. Haha.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jason:

Jag skulle tipsa att du inte kommer ut på en gång, utan gör det i små naturliga steg.

Det var ett tag sen jag gjorde den här tråden och det är faktiskt precis så som jag har gjort. En handfull personer i klassen vet om det och jag har deras support. När HBTQ-ämnet kommer på tals så är jag tillräckligt säker i mig själv att gå ut med att jag själv är bi. Känns härligt! 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

RakatKadaver:

Du kan göra det lite lättsamt med att dra igång Twisted Sisters för att sedan sjunga:
"JAG GILLAR KUK, KUK"
-nynnar med i riffet-
"JAG VILL HA KUK, KUK"
Pausa musiken och säg helt likgiltigt:
"Seriöst, jag gillar kuk".

[bigsmile][bigsmile]

tänker little britain


   
SvaraCitera