Aviseringar
Rensa alla

komma ut tips!


Ämnesstartare

Tja!
Jagundrar om det e nån som har något tips på hur man ska komma ut inför sina föräldrar som transperson, snälla kom med förslag jag blir jätte tacksam då


   
Citera

...


   
SvaraCitera

Hejsan!!
Kanske samla mamma och pappa vid matbordet och berätta att du inte är en vanlig heteroperson utan transperson. Jag vet inte, är inte trans själv så jag vet inte hur man ska komma ut på det bästa sättet.


   
SvaraCitera

Elina_01:
Hejsan!!
Kanske samla mamma och pappa vid matbordet och berätta att du inte är en vanlig heteroperson utan transperson. Jag vet inte, är inte trans själv så jag vet inte hur man ska komma ut på det bästa sättet.

"inte är en vanlig heteroperson utan transperson" lol, man kan vara hetero o trans samtidigt :I


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Elina_01:
Hejsan!!
Kanske samla mamma och pappa vid matbordet och berätta att du inte är en vanlig heteroperson utan transperson. Jag vet inte, är inte trans själv så jag vet inte hur man ska komma ut på det bästa sättet.

Tack för tipset


   
SvaraCitera

Elina_01:
Hejsan!!
Kanske samla mamma och pappa vid matbordet och berätta att du inte är en vanlig heteroperson utan transperson. Jag vet inte, är inte trans själv så jag vet inte hur man ska komma ut på det bästa sättet.

Det heter väl cisperson när man inte är trans har jag för mig...
men i hans andra tråd säger han att han inte är hetero heller så det spelar ingen roll!


   
SvaraCitera

AuriSacraFames:

Det heter väl cisperson när man inte är trans har jag för mig...
men i hans andra tråd säger han att han inte är hetero heller så det spelar ingen roll!

Det heter Hetero om man attraheras av enbart det motsatta könet.
Klicka på denna länk http://www.umo.se/ordlista/ordlista/#h och skrolla ner lite tills att du hittar rubriken "Heterosexuell" 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen annan som vet nåt bra sätt att komma ut på


   
SvaraCitera
gehalt

lite sen men jag sa till mina föreldrar att något inte var som det var. att jag tyckte det var fel att bli kallad tjej och att jag har kallats för  (ett killnamn enligt samhället) och att jag var mer bekväm med det.
 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gehalt:
lite sen men jag sa till mina föreldrar att något inte var som det var. att jag tyckte det var fel att bli kallad tjej och att jag har kallats för  (ett killnamn enligt samhället) och att jag var mer bekväm med det.
 

Okej tack 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fortsätt skriv här andra tråden blev avstängd 


   
SvaraCitera

Om det känns läskigt att göra det face to face så kan du ju alltid skicka ett sms eller liknande. 


   
SvaraCitera

Prata med en i taget, du behöver inte heller göra värsta mötet av det, samla dig först och berätta sen för en, så om du vill kanske den kan berätta för din andra förälder


   
SvaraCitera