Aviseringar
Rensa alla

Komma ut - Tips


Ämnesstartare

Hej allihop på UM.

Eftersom det kan finnas trådar som undrar hur de ska komma ut med sin läggning inför sina föräldrar så har jag i denna tråd lagt upp tips på hur man kan göra för att underlätta lite. [smile]

Det viktigaste är att det ska kännas rätt för dig att komma ut. Det är okej att vänta tills man känner sig redo till det, och det är lättast att berätta först för någon som man verkligen kan lita på.

1
Att det ska gå till så naturligt som möjligt. Att du tar med sin käraste till sina föräldrar några gånger, och sen efter en lämplig tidpunkt berätta att det är din pojkvän (Med eller utan din pojkvän får du välja själv), och på det sättet få det att låta så naturligt som möjligt. Säg att du verkligen älskar din kille och att du vill att dina föräldrar ska acceptera det. Rätt likt heterosexuella par när de berättar för sina föräldrar om sin kärlek. För Kärlek är kärlek helt enkelt.

2
Du tar en förälder i taget och berättar när du är ensam med din mamma T ex. Du berättar att du gillar killar och inte intresserad av tjejer. Säg att du vill att hon ska älska dig för hur du är och att du är precis samma människa som innan. Invänta hennes reaktion – Bra eller dålig? Skulle du tänka dig efteråt att gå till din pappa och berätta? Eller du kanske säger till din mamma att hon kan berätta för honom (Eftersom det kan ibland vara lite svårare för en Gaykille att berätta för just sin pappa).

3
Du mejlar eller skriver ett brev till dina föräldrar där du säger att du gillar killar och andra saker som du vill få sagt. Du lägger det på köksbordet innan du går till skolan/jobbet för att sen komma hem och invänta reaktion, eller så sover över hos kompis och låta föräldrarna höra av sig dagen efter. (Du också få stöd ifrån din kompis)
På så sätt kan ju föräldrarna också tänka efter och lugna ”chocken” lite. Men sen är det viktigt att ni pratar om det efteråt.

4
Din familj sitter och äter vid middagsbordet eller på någon annan plats där ni alla är samlade. Du tar mod till dig och berätta att du är ”Bög” ”homosexuell” eller annan medtäckning som du vill använda. Detta är ett riskkort för man vet aldrig hur ”chocken” kommer att bli, men det kan också bli jättebra och du får support från alla samtidigt, vilket är en härlig känsla.

5
Du kanske inte behöver säga att du är bög för att dina föräldrar redan ”vet” att du är det genom ett antal ”tecken”. [wink]

Det finns massor av tips och tillvägagångssätt när man ska komma ut från garderoben, lägg gärna till några tips så skapar vi en rejäl ”komma ut” tråd!


   
Citera

6. Du bär en "Jag är gay"-tröja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

6. Du bär en "Jag är gay"-tröja.

Den funkar rätt bra tror jag. xD
Lite sådär *Wink, wink*, grej.


   
SvaraCitera

7. sorry ladies, but Im Gay


   
SvaraCitera

Zittam:

Den funkar rätt bra tror jag. xD
Lite sådär *Wink, wink*, grej.

och mAn MÅSTE se att den är hemmagjord för dedär lilla extra lixom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nazgul:

7. sorry ladies, but Im Gay

Ska man ha en tröja som det står så på?


   
SvaraCitera

Marfus:

nazgul: 7. sorry ladies, but Im Gay

Ska man ha en tröja som det står så på?

Om jag var kille och homo skulle jag lätt ha en sån tröja! Så, skaffa. [blush]


   
SvaraCitera

Marfus:

Ska man ha en tröja som det står så på?

Lätt, inte är det ju så att vi skämms för vår läggning heller [y]


   
SvaraCitera

[party]


   
SvaraCitera

8. böja sig framför sin farsa [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ohYEA_:

8. böja sig framför sin farsa

Nej men usch? [cry] sin farsa?!

nazgul:

skämms för vår läggning heller

nej vi skäms inte [y][love]


   
SvaraCitera

ohYEA_:

8. böja sig framför sin farsa [wink]

wtf haha


   
SvaraCitera

Marfus:

Nej men usch? [cry] sin farsa?!

Libertad:

wtf haha

XD


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera