Aviseringar
Rensa alla

Komma vidare i livet?


El Guaje:

Men nu har jag i alla fall bestämt mig, hittat motivationen och har börjat ordna upp lite saker här hemma som gör att jag kan komma iväg. Men en hel del arbete återstår nu under våren

Det låter som om att du verkligen vill, så det kommer säkert att gå jätte bra [smile] Vad vill du plugga? [smile]

bellstar:

Det var stor skillnad mellan stuga i norrland och barnhem i afrika, både låter lika bra dock!

Haha visst är det, men jag vill göra båda två. Vilket som kommer först spelar inte så stor roll [bigsmile]


   
SvaraCitera

LifeandDeath:

Vad vill du plugga?

Finns en hel del jag kan tänka mig men något inom järnvägen så jag kan börja jobba där igen är det jag vill helst. Och då finns det i alla fall två alternativ, antingen järnvägsingenjör eller järnvägstekniker. Ska söka båda och se vilken jag kommer in på eller vilken som känns bäst till slut. Finns även en del andra utbildningar men detta kommer i första hand.

En fördel med att utbilda sig inom järnvägen är att det finns jobb överallt och jag slipper med största säkerhet flytta tillbaks till skiten här efter avslutad utbildning. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

att jag inte har någon aning om vad jag kan göra för att få en bättre tillvaro. Det mesta har redan prövats utan framgång.

Ge inte upp.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har redan förändrat mitt liv radikalt. Nu vill jag sträva efter mer trygghet istället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill ha ett jobb & ett hem. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Planerar att "försvinna" någon gång framöver. Utomlands.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tryck på grön gubbe och gå (filosofiskt, i know).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Har redan förändrat mitt liv radikalt. Nu vill jag sträva efter mer trygghet istället.

Hur då?

S3ON:

Jag vill ha ett jobb & ett hem.

Ja me[crazy] Bli vuxen liksom.

Schism:

Planerar att "försvinna" någon gång framöver. Utomlands.

Vet du vart?

Renesmee:

Tryck på grön gubbe och gå (filosofiskt, i know).

Gillar filosofi [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bellstar:

Vet du vart?

Staterna eller Asien.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Staterna eller Asien.

Okej, låter kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bellstar:

Okej, låter kul.

Lär dock krävas omständlig planering innan detta kan genomföras. Framför allt ekonomiskt, förstås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Schism:

Lär dock krävas omständlig planering innan detta kan genomföras. Framför allt ekonomiskt, förstås.

Ja, men det blir bra[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

bellstar:

Hur då?

Flyttade från min familj och alla jag känner för att studera i stockholm. Var ett stort steg för med tanke på att jag inte är speciellt välberest.

Träffar väl familjen till ju och kanske på sommarn.
Har inte mycket till trygghet nu men såsmåningom hoppas man väl på ett fast jobb och ett riktigt hem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Floppsen:

Kände så, flyttade 40 mil. Känner inte så längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles:

Flyttade från min familj och alla jag känner för att studera i stockholm. Var ett stort steg för med tanke på att jag inte är speciellt välberest.

Vill man något ska man satsa på det 🙂

aristoteles:

Har inte mycket till trygghet nu men såsmåningom hoppas man väl på ett fast jobb och ett riktigt hem.

Lycka till!


   
SvaraCitera