Aviseringar
Rensa alla

Kommer aldrig in i målbrottet.


Ämnesstartare

Hej jag är 14 år, fyller 15 i november så född 2000 går i åttan.Jag har en rätt så ljus röst och har aldrig fått voice crack, min bross är 16 och har ljusare röst än mig... När kan det komma?


   
Citera

Alla utvecklas ju olika, så det är bara att vänta Tumme upp Själv är jag 14 och har kommit in i det.


   
SvaraCitera

Getrekt:
Alla utvecklas ju olika, så det är bara att vänta Tumme upp Själv är jag 14 och har kommit in i det.

Det han sa... På pricken


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men kommer alla att få en "mörkare" röst, inte super mörk men ialafall att den ändras?


   
SvaraCitera

Ja, rösten är inte färdigutvecklad innan 17-22 årsåldern så du har ju ganska mycket tid. Dessutom du kanske redan har kommit in i målbrottet? Man måste ju inte få voicecracks bara för att man är i målbrottet. För mig så hade jag voicecracks i början, sen försvann det i flera månader och nu har det börjat igen. Men ja den kommer ändras.


   
SvaraCitera

Efter att jag läst denna tråd så sökte jag efter voice cracks på youtube. Fan vad alla som spelar COD tar det på största allvar, om någon, oavsett ålder/röst, får en voice crack så går alla galna.


   
SvaraCitera
Lyra
 Lyra

Getrekt:
Ja, rösten är inte färdigutvecklad innan 17-22 årsåldern så du har ju ganska mycket tid. Dessutom du kanske redan har kommit in i målbrottet? Man måste ju inte få voicecracks bara för att man är i målbrottet. För mig så hade jag voicecracks i början, sen försvann det i flera månader och nu har det börjat igen. Men ja den kommer ändras.

färdigutvecklad och färdigutvecklad.. I dunno mayne. Rösten fortsätter förändras genom hela livet. Men fattar vad du menar!


   
SvaraCitera

Kom aldrig heller in i det typ


   
SvaraCitera

Övergången gick väldigt långsamt menar jag, det märktes inte. Men hör ju jättemkt skillnad på min röst nu och i gamla videos :p


   
SvaraCitera

Lyra:

färdigutvecklad och färdigutvecklad.. I dunno mayne. Rösten fortsätter förändras genom hela livet. Men fattar vad du menar!

Rodnar


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:
Övergången gick väldigt långsamt menar jag, det märktes inte. Men hör ju jättemkt skillnad på min röst nu och i gamla videos :p

Vad heter du på youtube?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men kan nån svara KOMMER ALLA ATT FÅ MÖRKARE?


   
SvaraCitera
Lyra
 Lyra

yup alla kommer att få mörkare, vissa får det senare än andra bara och för vissa är det mer gradvis än för andra, det finns några sällsynta sjukdomar som kan göra att puberteten inte kickar igång (minns inte vad dom heter) men då löser man det genom hormonbehandling så ja ALLA 


   
SvaraCitera

Klippen ligger inte på YouTube...,. :€

Graminti:

Vad heter du på youtube?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Okej tack som fan för alla svar!


   
SvaraCitera