Aviseringar
Rensa alla

kommer antagligen aldrig kunna prata med mamma igen


Ämnesstartare

Känns inte så nu iaf, vi bråkade något enormt och jag tror aldrig vi bråkat så mycket på jättelänge. Har knappt minne av att vi någonsin gjort det.

OCH DET VAR FÖR EN SÅ ONÖDIG GREJ

hon blev i alla fall asarg och jag hoppas att hon inte krockade eller nåt på vägen hem. Känner mig som ungefär världens sämsta jobbigaste dotter i väääärlden, nu vill jag ha tips på

1 hur jag slutar gråta
2 hur jag börjar tro på mig själv igen
3 hur jag blir sams med mamma igen


   
Citera
Ämnesstartare

pratar inte heller med min mamma. life goees on.

Dold text: vad bråkade ni om?


   
SvaraCitera

säg förlåt brukar funka


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åh men sådant går över!
Hon är säkert precis lika ledsen över bråket som du är.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

1 hur jag slutar gråta
2 hur jag börjar tro på mig själv igen
3 hur jag blir sams med mamma igen

1 ut och spring
2 ut och spring flera gånger
3 tiden läker alla sår


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

BLODÅDRA:

säg förlåt brukar funka

kan ju inte säga förlåt när jag inte menar det

Kakaoxo:

vad bråkade ni om?

att jag just varit på evk och blivit nertryckt (tyckte jag) av skolan där, och att jag blev arg för att ingen verkar tro på mig i något avseende (jag vill läsa en kurs denna termin istället för ingen och det skulle jag ju inte klara av, blev arg för alla verkar göra sitt bästa för att döda min motivation oavsett vad.

qazedctgb:

1 ut och spring

kommer gråta när jag halkar omkull
men jag kanske slår mig så illa att jag hamnar på akuten, smart idé, då kanske mamma glömmer bort hur arg hon blev på mig utan bara blir orolig istället!!

isola:

Åh men sådant går över!

säkert? blev ju som sagt ledsen för att mamma och alla andra int etrodde på mig och jag ville ha stöd i mitt beslut om att läsa en kurs till.

sen hör det väl till saken att jag inte vågade gå till idrotten idag heller.


   
SvaraCitera

Postorderhoran:

kommer gråta när jag halkar omkull
men jag kanske slår mig så illa att jag hamnar på akuten, smart idé, då kanske mamma glömmer bort hur arg hon blev på mig utan bara blir orolig istället!!

a fan just det det är halt ute. ut och åk skidor då 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

säkert? blev ju som sagt ledsen för att mamma och alla andra int etrodde på mig och jag ville ha stöd i mitt beslut om att läsa en kurs till.

De vill ditt bästa, framförallt din mamma. Hon tänker antagligen att du kommer att må så dåligt och känna dig så misslyckad om du inte orkar med kursen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

säg sluta gråta till dig själv och sluta bara

säg att du tror på dig själv igen och gör det också

åk och snacka med sin morsa, är enda sättet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

1 hur jag slutar gråta

Gör någonting du tycker är kul, eller nått som åtminstone får dig på andra tankar. Promenad, pacman, läsa tidningen eller kolla när folk slår sig på youtube.

Postorderhoran:

2 hur jag börjar tro på mig själv igen

Det är upp till dig Em. Du måste lita på att du kan saker istället för att hak upp dig på vad som är dåligt och svårt, uppskatta det som är bra istället! Strunta i vad andra tycker och kör ditt eget race, å varje kväll innan du går å lägger dig så tittar du dig i spegeln och säger "Du är bäst snygging!". Funkar faktiskt! Le samtidigt som du säger det så ger det ännu bättre effekt.

Postorderhoran:

3 hur jag blir sams med mamma igen

Mammor blir man alltid sams med igen! Mammor älskar alltid sina söner och döttrar även om man bråkar ibland. Det är bara prata med henne igen när ni lugnat ner er å ge na en kram så är allt bra igen.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Här är ett uppiggande klipp:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Förstår inte vitsen med att gnälla på sina föräldrar. Du har nog alldeles för mycket fritid. Ut och hitt' på nåt'


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bråkar nästan dagligen med min mor, och oftast börjar det också med småsaker. Det går över ganska snabbt. Brukar lösa sig samma dag.

Om du är ledsen för vad du sagt, så be bara om ursäkt. Men om du inte anser att du egentligen gjort något fel tycker jag inte du ska ljuga.

Hon lär kunna förlåta dig oavsett. Hon ångrar sig förmodligen lite över de hårda orden såhär i efterhand..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postorderhoran:

blev arg för alla verkar göra sitt bästa för att döda min motivation oavsett vad.

Om du väl bestämt dig för någonting, - dela inte med dig av det. Bara gör det. Människor är väldigt duktiga på att slå ihjäl motivation och självförtroende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Renesmee:

Om du väl bestämt dig för någonting, - dela inte med dig av det. Bara gör det. Människor är väldigt duktiga på att slå ihjäl motivation och självförtroende.

jag har tyvärr inget val då jag inte har någon kontroll över mitt liv pga soc, skola och föräldrar ska "göra det bästa för mig". Och man kan inte bara läsa en enda kurs utan antingen sjukskrivning eller indraget studiestöd.

Rejmond D Röjter:

Bråkar nästan dagligen med min mor,

förstår ej att det finns folk som orkar bråka såhär med sina föräldrar varje dag. Kändes som hon kastat ut mig 4 life.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

och bråket började med ångest över en idrottslektion som nu visar sig vara inställd. Vafan.


   
SvaraCitera