Aviseringar
Rensa alla

Kommer det som Breivik gjorde hända i Sverige?


Anura:

Jag oroar mig hela tiden över det.

Över vad? Att SÄPO ska ta dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Randroid:

Då har du inte mycket till liv.

Varför då? Jag är själv mörkhyad och vill bara vara en del av samhället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tyrael:

Kommer? Förmodligen inte.Kan? Förmodligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

KnightInShiny:

Över vad? Att SÄPO ska ta dig?

Nej jag är ju själv mörkhyad och man ser ju den ökade främlingsfientligheten över hela Europa och det är jobbigt. Man vill bara vara en del av samhället och inte bli sedd enbart som invandrare och att folk skall ha fördomar om en. Man vill inte råka illa ut eller hamna utanför för att man är svart 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Jag oroar mig hela tiden över det.

Du bör kanske överväga att uppsöka någon att prata med, en kurator eller psykolog eller så [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag oroar mig inte för terrordåd, däremot upplever jag att den politiska debatten blir allt kyligare och hätskare. Jag oroar mig för att människor ska övervinnas av rädslan och i desperation över ekonomin/arbetslösheten etc hänge sig åt extrema rörelser som ger till synes enkla lösningar.

Vad gäller ekonomin är jag inte oroad över svenskarnas materiella standard, men däremot över hur den politiska debatten kommer svänga.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Jag oroar mig inte för terrordåd, däremot upplever jag att den politiska debatten blir allt kyligare och hätskare. Jag oroar mig för att människor ska övervinnas av rädslan och i desperation över ekonomin/arbetslösheten etc hänge sig åt extrema rörelser som ger till synes enkla lösningar.

Precis. Jag ser på många områden hur mycket folk känner för hat emot invandrare/religion osv Det blir bara mer och mer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inget blir bättre av att du gråter ut på ett internetforum[zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Burger:

Inget blir bättre av att du gråter ut på ett internetforum

Fast vad ska jag göra då?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Fast vad ska jag göra då?

Nintendo:

uppsöka någon att prata med, en kurator eller psykolog eller så


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Omöjligt att säga, är ungefär lika osannolikt som att det skulle ske i Norge men där vet vi ju å andra sidan hur det gick. Vi har nog lika mycket dårar som norrmännen även om det är frestande att säga att det är något med torsken som gör dom till mördarmaskiner.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Vi har nog lika mycket dårar som norrmännen även om det är frestande att säga att det är något med torsken som gör dom till mördarmaskiner.

Vilken torsk? Vad skall jag göra som mörkhyad? Jag oroar mig över detta hela tiden och jag vågar inte ens studera vidare 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Vilken torsk? Vad skall jag göra som mörkhyad? Jag oroar mig över detta hela tiden och jag vågar inte ens studera vidare 🙁

Sven Otto Littorin. Du skall fortsätta som vanligt. Låt bli då.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Sven Otto Littorin. Du skall fortsätta som vanligt. Låt bli då.

Va? Låt bli vad? :S


   
SvaraCitera
time
 time

Låt mig reda upp er konversation åt er:

Anura:

Vilken torsk?

dazed:

Sven Otto Littorin.

Anura:

Vad skall jag göra som mörkhyad?

dazed:

Du skall fortsätta som vanligt.

Anura:

jag vågar inte ens studera vidare 🙁

dazed:

Låt bli då.

Varsågoda!


   
SvaraCitera