Aviseringar
Rensa alla

Kommer du att rösta i extravalet/nyvalet?


Ämnesstartare

Då det inte var så länge sedan vi röstade så finns ju risken att folk inte orkar/vill bemöda sig med göra det igen.
Att det vi röstar fram sedan lätt kan arslas bort av politikerna motiverar kanske inte heller så många att ta sig upp ur soffan och skutta iväg till en skolmatsal och stå där och trängas.

lmdot6j


   
Citera

Jag är väldigt osäker på det. Lutar åt nej. 


   
SvaraCitera
Exner

isola: Ja


   
SvaraCitera
Kudhos

Givetvis. Att inte rösta är dumt. Kommer ändå klaga(på SD mest) så då kan jag iaf säga att jag röstade och bidrog till att motverka dem. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Är för ung/ickesvensk medborgare


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

du!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ja!

Självklart. Kommer dock att befinna mig på resande fot då så måste kolla upp hur jag ska gå tillväga.


   
SvaraCitera
Exner

André Vifot Haas:

Självklart. Kommer dock att befinna mig på resande fot då så måste kolla upp hur jag ska gå tillväga.

Hur går semestern?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Exner:

Hur går semestern?

Just nu är det bara jobbjobbjobb som gäller!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Ja!

Absolut. Människor har under historiens gång kämpat hårt och i många fall dött för att vi idag ska ha demokrati, och så är folk för lata för att bege sig till vallokalen...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har faktiskt en fråga ang. detta som jag (just nu) är för lat för o googla fram själv - är det bara dom som röstade i valet som får rösta i extra valet? Eller får alla rösta? Även dom som inte röstade i valet?

Å ena sidan är det logiska att bara dom som röstat får rösta igen. Å andra sidan känns det fel att neka någon rätten att rösta för att hen inte röstat i det ordinarie valet...

Hjärta


   
SvaraCitera

isola: Är för ung

Gråter                                                       


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84:
Har faktiskt en fråga ang. detta som jag (just nu) är för lat för o googla fram själv - är det bara dom som röstade i valet som får rösta i extra valet? Eller får alla rösta? Även dom som inte röstade i valet?

Å ena sidan är det logiska att bara dom som röstat får rösta igen. Å andra sidan känns det fel att neka någon rätten att rösta för att hen inte röstat i det ordinarie valet...

Hjärta

alla röstberättigade


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: alla röstberättigade

Misstänkte det, även om det första lät logiskt så kändes det också fel, men tack.

Hjärta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja! Självklart.


   
SvaraCitera