Aviseringar
Rensa alla

Kommer du att rösta likadant vid ett eventuellt extraval?


Ämnesstartare

Som frågan lyder. Inspirerat av:  http://www.gp.se/nyheter/goteborg/1.2564568-goteborgare-om-budgetkrisen

Är egentligen en ganska rättfram ja- eller nej-fråga. Ni behöver inte ge er till känna eller kommentera om ni inte vill, är bara nyfiken på var forumets mest aktiva användare står vid ett eventuellt extraval.

Jag tänker rösta likadant.

Hjärta


   
Citera
NEMI
 NEMI

Storchen84: Ja

Det var enbart taktik senast, och jag ser (iaf nu) inte en bättre taktisk väg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Nej.

Nej, jag kommer att rösta på S för att de ska kunna få en klar majoritet denna gång.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Ja.


   
SvaraCitera

kanske. är lite osäker, men vet inte vad jag annars skulle rösta på


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, om den situationen kommer, lär jag rösta likadant som innan, i syfte att stötta ett tydligt och starkt regeringsalternativ. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om alla skulle rösta likadant som förra gången skulle ett nyval vara förgäves.


   
SvaraCitera
Kudhos

Absolut


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha, loggade just in på UM med syftet att göra exakt denna poll. Damn you.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:
Om alla skulle rösta likadant som förra gången skulle ett nyval vara förgäves.

Det hoppas jag att folk inte gör. Folk bör försöka rösta enhetligt på ett block, så att det blir ett tydligt vinst-förlust-resultat, där varken SD eller det mindre blocket kan hindra förslag och prepositioner kan florera och gå igenom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Det hoppas jag att folk inte gör. Folk bör försöka rösta enhetligt på ett block, så att det blir ett tydligt vinst-förlust-resultat, där varken SD eller det mindre blocket kan hindra förslag och prepositioner kan florera och gå igenom.

Det håller jag med om, men med tanke på hur folk röstar i den här tråden tyder det på en mentalitet där man ogärna vill ändra taktik.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fingerprints: Haha, loggade just in på UM med syftet att göra exakt denna poll. Damn you.

UM's kollektiva medvetande är mäktigare än man tror. Blink


   
SvaraCitera

Storchen84: Nej


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

UM's kollektiva medvetande är mäktigare än man tror. Blink

Uppenbarligen Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Storchen84: Ja.


   
SvaraCitera