Aviseringar
Rensa alla

kommer facebook någonsin bli ute?


Kviq
 Kviq

qazedctgb:

ja snart (Du röstade på detta alternativ)

Håller redan på att bli. Fast lär väl dröja ett tag innan det är helt ute.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det blir väldigt svårt för dem att kunna utveckla Facebook i samma takt som mindre projekt kan utvecklas. Att förändra en plattform med 300+ miljoner användare är nog inte det lättaste.

Därför är jag rätt övertygad om att de förr eller senare kommer att ersättas utav något annat.

men är inte 300 miljoner en fördel för att det ska vara kvar? med dom pengarna som det ger i att sälja information om användarna. dom kan ju ha en så stor utvecklingsavdelning att det är tramsigt... alla finns ju på facebook vilket gör att det är så praktiskt...


   
SvaraCitera
Åtta

qazedctgb:

men är inte 300 miljoner en fördel för att det ska vara kvar?

Jo, det är en fördel på det viset att de 300 miljonerna kommer att vara väldigt långsamma på att överge Facebook. Däremot är det inte en fördel om man ser till utvecklingshastighet. Det spelar egentligen inte så ruskigt stor roll huruvida de har en utvecklingsavdelning på 1000 eller 20 utvecklare. Det är mycket svårare att introducera större förändringar om man har en användarbas på flera miljoner, än om man har en på några tusen. Folk blir ju skitarga bara de flyttar en liten knapp. Tänk då om de skulle försöka genomföra någon paradigmskiftande förändring.


   
SvaraCitera

qazedctgb:

ja fast om flera år (Du röstade på detta alternativ)


   
SvaraCitera

qazedctgb:

ja fast om flera år (Du röstade på detta alternativ)

Kommer alltid nåt nytt och bättre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det är mycket svårare att introducera större förändringar om man har en användarbas på flera miljoner, än om man har en på några tusen. Folk blir ju skitarga bara de flyttar en liten knapp. Tänk då om de skulle försöka genomföra någon paradigmskiftande förändring.

jag tror inte på det facebook är så stora att dom kan göra vad dom vill och användarna kommer bara opponera sig ett tag och sedan acceptera för det finns liksom inget alternativ. jag kommer ihåg första facebook där man hade massa olika applikationer med superwalls och grejer det har man liksom frångått jättemycket från skit tyckte jag då bra tycker jag nu 🙂


   
SvaraCitera

Det kommer alltid komma bättre saker än dom som finns nu.


   
SvaraCitera

Lounge fact:

don't forget hoggy[blush]

Åh, hoggy [love]


   
SvaraCitera

envitkossa:

Åh, hoggy

hahaha, var du också medlem där? [bigsmile] vad hette du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

envitkossa:

hoggy

Lounge fact:

hoggy

hoggy?


   
SvaraCitera

qazedctgb:

hoggy?

hogwarts.nu [wink] las ner tyyp.. 2006?


   
SvaraCitera

Lounge fact:

hahaha, var du också medlem där? vad hette du?

Japp [y] Tror vi ska hoppa över det där med mitt namn, det var så genom töntigt.. Hehe [blush]

qazedctgb:

hoggy?

Hoggy [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

hogwarts.nu [wink] las ner tyyp.. 2006?

aha


   
SvaraCitera

envitkossa:

Japp Tror vi ska hoppa över det där med mitt namn, det var så genom töntigt.. Hehe

näää! känner säkert igen det om du var aktiv där


   
SvaraCitera

Lounge fact:

näää! känner säkert igen det om du var aktiv där

Jag tyckte nog att jag var aktiv, men vet aldrig om jag egentligen var det. Men säg vad du hette, om jag känner igen det så säger jag också. I promise


   
SvaraCitera