Aviseringar
Rensa alla

Kommer folk minnas Hitler 2050?


Smilen
Ämnesstartare

Tror ni historien skrivs vidare i decennier till eller kommer vi till en tid där folk inte har en minsta aning om Andra Världskriget? 


   
Citera

ja historieböckerna och internet finns ju alltid kvar och det kommer väll alltid finnas nynazister som kommer påminna


   
SvaraCitera

Om vi idag minns Martin Luther, Carl von linne och julius caesar som levde för flera 100år sedan, varför skulle vi inte minnas hitler om 34år??


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

adaq:
Om vi idag minns Martin Luther, Carl von linne och julius caesar som levde för flera 100år sedan, varför skulle vi inte minnas hitler om 34år??

Kanske längre fram i tiden kanske, jag läser mycket om Andra Världskriget och det har jag gjort ett tag nu. Ibland behövs det kunskap om det fasansfulla kriget. Fast första världskriget var brutalt med bara det att jag inte har läst mycket om det kriget. 


   
SvaraCitera

Smilen:

Kanske längre fram i tiden kanske, jag läser mycket om Andra Världskriget och det har jag gjort ett tag nu. Ibland behövs det kunskap om det fasansfulla kriget. Fast första världskriget var brutalt med bara det att jag inte har läst mycket om det kriget. 

Första världskriget var förhållandevis civiliserat jämfört med det andra


   
SvaraCitera

Folk minns ju Julius Caesar och Napoleon Bonaparte, så varför inte Hitler?


   
SvaraCitera

kommer minnas, allt sånt minns, möjligtvis 2500 har man glömt detta men då finns säkert inte jorden ändå


   
SvaraCitera

Minnas honom kommer folk nog inte att göra då alla som levde under hans tid kommer att vara döda med största sannolikhet. Däremot är det mer än troligt att han fortfarande kommer att omnämnas i historieböckerna.


   
SvaraCitera

Vi minns fortfarande första världskriget, så jo, man kommer att minnas. Men kanske inte om några tusen år.


   
SvaraCitera

applekakanshaj2:
Vi minns fortfarande första världskriget, så jo, man kommer att minnas. Men kanske inte om några tusen år.

Utan första hade det andra aldrig hänt...


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

SvenskWithAttitude:

Utan första hade det andra aldrig hänt...

Och vad hindrar det tredje?


   
SvaraCitera

SvenskWithAttitude:

Utan första hade det andra aldrig hänt...

Vet, men det är fortfarande längre tillbaka i tiden...


   
SvaraCitera

Smilen:

Och vad hindrar det tredje?

inget hindrar de, men då kan man dra till alaska eller nåt, känns ju inte som dom kommer kriga där isåfall


   
SvaraCitera

Eftersom vi idag får läsa om de sista femhundra årens krigande i skolorna så varför skulle inte framtidens ungdomar får läsa om det som skedde för knappa hundra år sedan? 


   
SvaraCitera

hitler gjorde en sån stor grej så de kommer minnas o lätt vara med i historia i skolan länge


   
SvaraCitera