Aviseringar
Rensa alla

Kommer jag att gå ner i vikt ?


Skippa flingorna. Ät då hellre havregrynsgröt.

Du äter för lite, av vad jag kan se iaf.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

du klagade nyss på att flingor innehöll socker..?

Klagade gjorde jag väl ändå inte. Men om man tränar så pass mycket så tror jag nog att gröt är att föredra då det är något mer nyttigare och innehållsrikare än flingor.

[tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard][tard]
på dig själv.


   
SvaraCitera

oavsett vad du du äter så bör du inte äta kellogg's flingor då herr Kellogg var ett riktigt fucktard


   
SvaraCitera

Du hämmar bara dig själv av att träna så hårt. Kroppen behöver minst en vilodag efter ett träningspass som fotboll t.ex. Det är när du vilar som du får resultat. Du kommer alltså ingenstans genom att köra slut på kroppen.


   
SvaraCitera

Soony:

( keloks )


   
SvaraCitera

Men gå till en jävla dietist, bara.


   
SvaraCitera

Soony:

Hur kommer det att gå? kommer jag se någon resultat

Jag vill helst få en kropp med magrutor och frågan e vad som fattas ?

*Ska du träna mycket ska du också äta mycket. Ha inte brottom, det räcker med att du äter kanske 200 kalorier minus högst per dag.
*Ät ofta (minst var 3e timme) och ganska sma portioner. Men du ska inte gå omkring och vara hungrig.
*Magrutor uppnås genom att kombinera fettförbrännande konditionsträning och snabba långa promenader i kombination med styrkeövningar. Du kan ha massa magmuskler som inte syns om det ligger fett uppepå.
*Skippa fun light. Lightprodukter är inte bra. Köp något gott te istället eller gör citronvatten och ha i kylen, gott!
*Frukosten är dagens viktigaste mål. Se till att äta ordentligt. jag tycker att cornflakes och mjölk låter ganska bristande.
Jag äter alltid havregrynsgröt till frukost och har i linfrön och hackad torkad frukt som aprikoser eller katrinplommon. Sedan har jag lite frysta hallon pa med banan eller hackat äpple med kanel. Supergott och håller dig mätt. Det är även en bra frukost att träna på. jag tränar oftast efter frukost (en timme efter) och havregryn gör dig matt utan att du känner dig "tung".


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

kan inte folk bara förstå att det är HUR mycket man äter som är avgörande, inte VAD

Klart att det spelar roll vad man äter. Att bara trycka i sig kolhydrater när man ska bygga muskler är ju att göra ett stort misstag. Att bara äta socker är alltid ett misstag.


   
SvaraCitera

Älskar att UM har så många kunniga dietister[love][rolleyes]


   
SvaraCitera

sylar:

Att bara äta socker är alltid ett misstag.

Att bara äta ett livsmedel är rätt uppenbart ett misstag såvida man inte är ett ammande spädbarn.


   
SvaraCitera

sylar:

Klart att det spelar roll vad man äter. Att bara trycka i sig kolhydrater när man ska bygga muskler är ju att göra ett stort misstag. Att bara äta socker är alltid ett misstag.

rubriken är

"kommer jag gå ner i vikt"

inte

"kommer jag bygga muskler"

[no-no]

längre ner i tråden skrev jag:

Blivande_japan:

klart det går, även omdet inte är optimalt.

om att bara äta kolhydrater när man ska bygga muskler.

dessutom innebär inte att bara äta kolhydrater att man bara äter socker.

och som mediakatt sa

mediakatt:

Att bara äta ett livsmedel är rätt uppenbart ett misstag såvida man inte är ett ammande spädbarn.

[smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

rubriken är

"kommer jag gå ner i vikt"

inte

"kommer jag bygga muskler"

Rubriken ja, men inte frågan och intentionen med hans tråd.
Du kan fortsätta proppa i dig munkar och kaviarspolarkakor och bli tjock om magen, medan TS äter protein och blir stor och stark [rolleyes]

Blivande_japan:

dessutom innebär inte att bara äta kolhydrater att man bara äter socker.

och som mediakatt sa

Därav så är ditt första påstående om att enbart mängden räknas felaktigt. Nuff said dawg.


   
SvaraCitera

sylar:

Du kan fortsätta proppa i dig munkar och kaviarspolarkakor och bli tjock om magen, medan TS äter protein och blir stor och stark

är du så dum att du tror att man automatiskt blir fet av att äta munkar och vältränad av att äta proteiner får du gärna fortsätta tro det[crazy]

sylar:

Därav så är ditt första påstående om att enbart mängden räknas felaktigt. Nuff said dawg.

[zzz]


   
SvaraCitera

sylar:

Du kan fortsätta proppa i dig munkar och kaviarspolarkakor och bli tjock om magen, medan TS äter protein och blir stor och stark

Inte riktigt. Man behöver en viss mängd kolhydrater efter träning, t.ex. Annars är kolhydrater rätt överflödigt.


   
SvaraCitera

passaro:

Inte riktigt. Man behöver en viss mängd kolhydrater efter träning, t.ex. Annars är kolhydrater rätt överflödigt.

Inte mer överflödigt än protein och fett i en rätt begränsad mängd.


   
SvaraCitera