Aviseringar
Rensa alla

Kommer jag in på det gymnasiet?


Ämnesstartare

Hej jo jag har en fråga. Självklart kan ju ingen av er veta säkert på denna fråga men jag ställer den ändå.

Jo det är så att jag som förstahandsval har sökt till ett visst gymnasie och en viss linje som hade 222 poäng (antagningsgränsen) nu när man hade sökt preliminärt (medianen var 258 om det spelar nån roll) .

Nu i nian gick jag ut med 260 poäng. Det är norra real humanistiska programmet inriktning kultur om ni ville veta. Och vad jag förstår är skolan rätt poppis men linjen o programmet verkar dessvärre inte vara så populärt. och nu till frågan: tror ni att jag kommer in där?? Vill så hemskt gärna gå där.

Det är ju nästan 40 poäng som skiljer mellan antagningsgränsen och mina poäng =rätt så mycket = stora chanser. Men visst kan det ändra sig och chockhöjas. Så därför frågar jag er ifall ni är mer insatta eller något.

Btw, om det är någon som vet något om skolan/programmet/inriktningen så får ni gärna skriva de

tack!


   
Citera

Säkert. Annars får du ju svar om typ 3 veckor


   
SvaraCitera

Hur gick du ut nian med 260 poäng? :O 


   
SvaraCitera

Om medianen var 258 och den håller sig på någorlunda samma poäng så lär det inte vara några större tvivelaktigheter. Men säker kan man ju inte vara.


   
SvaraCitera

du kommer in, grattis 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan tillägga att det var 252 poäng på den slutliga antagningen förra året


   
SvaraCitera