Aviseringar
Rensa alla

Kommer jag någonsin kunna må bra?


Ämnesstartare

Jag är nästan helt frisk från min ätstörning, är glad över att jag kan äta utan ångest och jag är glad och mår bra. Men...Det finns saker som aldrig försvinner, känslor, ord och ärr. Jag är fortfarande deppad men jag skrattar bort allt men jag gråter på insidan. Jag kan inte gråta framför någon och folk behandlar mig fortfarande som skit även om det har blivit bättre. Jag skulle bara må bra om jag fick en bästa vän som jag kan prata med om allting utan att sprida vidare det. Jag skulle bara må bra över att ha en pojkvän som älskar mig och får mig att inse varför han älskar mig. Jag är trött på att leva detta liv och jag undrar om jag någonsin kommer kunna må bra? Om jag någonsin kommer få vänner som älskar, accepterar och bryr sig om mig? Om jag någonsin kommer få uppleva den härliga känslan som kallas kärlek? Eller kommer jag alltid behöva må lika dåligt?


   
Citera

du lägger för mycket ansvar på andra att älska dig. du vill bli accepterad av vänner och pojkvän. men liksom... fuck them. du föddes ensam och kommer dö ensam(om du inte dör i hemsk olycka med andra) och fokusera på dig själv.

acceptera dig själv och strunta i andra. de kommer och går som de vill ändå.


   
SvaraCitera

MÄNNISKANS NATUR ÄR INTE DITT FEL


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mopsen: men jag orkar inte mer, jag har försökt ta mitt liv men det gick skit och det är omöjligt för mig att acceptera mig själv.


   
SvaraCitera

kolla på den där serien "Livet blir bättre" på TV3 eller vafan den heter. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hamlet: Som att det skulle hjälpa mig och lösa alla mina problem? Nej jag tror inte det...


   
SvaraCitera

du är 15 år, du har bara börjat livet. det kommer bli bättre. jag är helt säker på det!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Emma: Sluta vara bitter på folk som försöker hjälpa dig. Klart allt inte ordnar sig för att du kollar på nån tv-serie, men det kan kännas lättare osv.
Tror inte heller du kommer vara så ensam som du är nu i resten av ditt liv.

[love]


   
SvaraCitera

Skit i andras förväntningar.
Gör snälla saker mot dig själv.


   
SvaraCitera

Vad starkt att du blivit bättre från ätstörningen!

Du undrar om du kommer att må bättre. Det kommer säkert vara jobbigt (men också bra ibland) ett tag framöver, inga mirakel sker faktiskt över natten tyvärr. Men det kan bli bättre! Ingen människa mår bra hela tiden, utan vi har alla våra toppar och dalar. Men det som jag tror är viktigt att tänka på när man är nere är att det kommer att komma en tid, om det så är om en dag eller om en månad, när man mår bättre.

Du skriver att du oroar dig över att inte få riktiga vänner, att inte få uppleva riktig kärlek. Tyvärr är många 15åringar, till skillnad från dig kanske, inte mogna för att ha en "äkta" vän-relation, därför att man är väldigt osäker på sig själv. Ju äldre du blir, desto lättare tror jag det kommer bli att träffa vettiga, schysta människor. Ärliga människor [smile]

Fortsätt kämpa på! Du är stark!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tack för alla svar! Uppskattar dom väldigt mycket! [smile][love]


   
SvaraCitera

mopsen:

du föddes ensam och kommer dö ensam

Helt sant. Men framförallt så kommer du leva ensam. Den enda som kommer hålla dig sällskap genom hela livet är du själv, så du kan inte låta din självkänsla bero på andras bekräftelse.

För övrigt är det jävligt svårt att hitta riktiga, bra vänner. Det betyder däremot inte att du inte förtjänar några.

Kram!


   
SvaraCitera

mopsen:

du föddes ensam och kommer dö ensam

annoyed:

Men framförallt så kommer du leva ensam

Åh va deprimerande... [sad]


   
SvaraCitera

Du är väldigt söt och verkar ha ett gott hjärta, klart du kommer att hitta kärlek [smile]


   
SvaraCitera

Pette94:

Du är väldigt söt och verkar ha ett gott hjärta,

håller med fullständigt[smile]
Emma du ska inte behöva må dåligt, om du mår dåligt försök visa det än att hålla det inombords, gråt om du vill gråta, bli arg när du blir arg, visa dina känslor, ut med allt!
Det är ingen fara, livet är inte lätt och det vet vi alla om. Så var inte rädd för att visa det du känner. Du är stark och du klarar detta, du vet det![smile]
När jag gick på högstadiet så mådde jag skit i vissa perioder, en gång var så himla ledsen att jag sprang till kuratorn, jag kunde inte säga nått, utan jag bara grät o grät och hon bara höll om mig. Jag ville bara stanna där och bli kramad...
Det kändes jätte skönt efter att vara där, jag berättade allt, allt de jag varit med om, och hon hjälpte mig att må lite bättre.
Livet är tufft och jag förstår inte ibland varför man ska leva heller, men det går inte att tänka så hela tiden. Man måste försöka att kämpa och be om hjälp. För hjälp finns och det är inget fel att be om det.
Du är stark och du behöver inte oroa dig om kärleken, du kommer att hitta en redig going en vacker dag. Du är jätte söt och tror du är väldigt snäll och trevlig tjej också, så det ska inte vara några stora problem för dig. Det kan ta tid, men det gör allt. [love]


   
SvaraCitera