Aviseringar
Rensa alla

Kommer jag ta studenten och gå ut gymnasiet om jag får IG franska?


zain24:

Okej! Så jag kan faila i både steg 1 och steg 2?

Yes, men det drar ju ner ditt snitt osv.


   
SvaraCitera

Asha:

Engelskan kommer dock bli språket man talar internationellt.

jag tror att man kommer tjäna ofantligt mycket på att kunna kinesiska och eööer spanska i framtiden eller redan nu ska man lära sig ett språk utöver engelska ska man nog ta någon av dom


   
SvaraCitera

qazedctgb:

jag tror att man kommer tjäna ofantligt mycket på att kunna kinesiska och eööer spanska i framtiden eller redan nu ska man lära sig ett språk utöver engelska ska man nog ta någon av dom

det kommer man, men oavsätt vilket språk är det bra.


   
SvaraCitera

zain24:

Får väl byta till spanska men OM jag fortsätter att skolka och aldrig går dit, vad kommer att hända?

Då får du inte IG, utan "streck". Det vore fail. Då får du inte s k grundbehörighet och kan inte studera vidare (och komvux avskaffas med säkerhet om nåt år eller så) och kommer nog inte få så många trevliga jobbmöjligheter. Inga alls faktiskt, för när du är på arbetsintervju och de frågar, varför gick du inte till skolan, säger du, pallade inte, säger de, du är inte en motiverad och produktiv arbetare och skulle inte passa vårt företags image, och du bara, ånej nu får jag inga jobb. Så när du sedan är 47 år och sitter och dricker skoputs i en gränd (det finns ingen annan framtid för rackare som oss) tänker du, ack att jag inte gjorde mina franskläxor och därmed slumpade min enda chans att bli lyckligt integrerad i det svenska arbetarsamhället!! ):. När du dör kommer du, i enlighet med Svea rikes lag, begravas i ovigd jord.

Det är vad som händer om du fortsätter skolka och aldrig går dit.


   
SvaraCitera