Aviseringar
Rensa alla

Kommer vänstermänniskor in i USA?


Tror att de inte skulle bry sig så mycket.

Om du däremot ska bli politiker där, tjao....


   
SvaraCitera

frukt:

I det värsta laget om man är anmärkningsvärdig men inte taliban så blir man kallad till en handfull lätta frågor i ett ofarligt rum efter att ha registrerat sig vid gränsen (fingeravtryck och så, alla gör det), det är över på fem-tio minuter.

Men måste man inte typ uppge var man står politiskt då? Har faktiskt "hört på stan" att det skulle vara så...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Är du seriös? Utveckla.

Gränskontroller till U.S.A kan vara ganska godtyckliga i det att rädslan för subversiva element kan leda till att du som öppen och lättidentifierad vänsterradikal kan hamna i ex. informella förhör vid gränsen.

Har hört om människor som råkat ut för detta och vet att en person i Black Power Mixtape blev intagen för förhör i och med att personen lyssnade på ett tal av Huey Newton under sin flygresa. Det är ju naturligtvis inte något reglerat eller jättesystematiskt utan blir bara ett problem ifall du stöter på bäng gränspersonal.

Det är antagligen inga problem om du är öppen Ung vänstrare precis och antagligen inga problem oavsett vad om du inte råkar ut för galen otur och galna gränskontrollanter.

Riskerna är väl som alltid aningen större ifall du inte har ett typiskt europeiskt utseende.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crwban:

Men måste man inte typ uppge var man står politiskt då? Har faktiskt "hört på stan" att det skulle vara så...

Kanske det om man är anmärkningsvärd av brottsliga anledningar i koppling till politik. I övrigt tror jag inte att det är någon fara.


   
SvaraCitera

frukt:

Kanske det om man är anmärkningsvärd av brottsliga anledningar i koppling till politik. I övrigt tror jag inte att det är någon fara.

Gött! Kanske man ska åka dit då och starta upp Ung Vänster USA [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

I det värsta laget om man är anmärkningsvärdig men inte taliban så blir man kallad till en handfull lätta frågor i ett ofarligt rum efter att ha registrerat sig vid gränsen (fingeravtryck och så, alla gör det), det är över på fem-tio minuter.

Är det möjligt att man inte får passera om man säger något konstigt? Vad i så fall tror du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Är det möjligt att man inte får passera om man säger något konstigt? Vad i så fall tror du?

Jag vet inte, tror det går galant för dig om du nu ska åka. Inte direkt som om det blir värsta stasiförhöret. [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crwban:

Ung Vänster USA [crazy]

Lätt på, höhö[bigsmile]

tjuvasjien:

informella förhör vid gränsen.

Vilka möjliga påföljder kommer av dessa förhör?

Nu blev jag bara ännu mer rådvill. Det verkar knappast troligt att man inte skulle kommma in, men jag blir osäker när jag hör om de där gränskontrollerna...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

Inte direkt som om det blir värsta stasiförhöret. [crazy]

Aa, det får vi hoppas xD


   
SvaraCitera

MissAnox:

Lätt på, höhö

Vi kör! Haha [smile] det känns som det kan behövas!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lol uv...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Crwban:

Vi kör! Haha [smile] det känns som det kan behövas!

Jo, lite svårt att dra ihop massiva demonstrationer bara[rolleyes] men visst[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MissAnox:

Vilka möjliga påföljder kommer av dessa förhör?

Det är verkligen inte troligt att något händer. Jag står under mitt fulla namn som avsändare av en bloggkommentar där mitt sextonåriga jag uttalar sig positiv till någon ospecificerad "kommunism". Jag hade ändå inga problem att komma in i landet i sommar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

lol uv

dra inte in hela förbundet, är ny vettu[wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

passaro:

lol uv...

[bigsmile]


   
SvaraCitera