Aviseringar
Rensa alla

Kommer vi någonsin att få en ondare diktator än Hitler?


Smilen
Ämnesstartare

Som trådtiteln säger. Vem kan bli mer brutal och mer "omtyckt" än Hitler?

Alla såg ju upp till han och gjorde allt med sin egen ondsinta hjärna. Men kommer vi någonsin få en diktator i samma storsinnesvansinne?

Putin må vara en kandidat, men nej, han är inte i närheten av samma slag.


   
Citera

Inte Islam iaf för det är en så fredlig religion.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

:)):
Inte Islam iaf för det är en så fredlig religion.

Japp, åk till Afghanistan och få en bomb på köpet.


   
SvaraCitera

Förmodligen ja, när riktigt stora globala kriser dyker upp om hundra år.


   
SvaraCitera
Smilen
Ämnesstartare

CasperJ:
Förmodligen ja, när riktigt stora globala kriser dyker upp om hundra år.

Ingen kommer någonsin får samma omtycke dock som Hitler. Alla följde hans order i punkt och pricka.


   
SvaraCitera

Smilen:

Ingen kommer någonsin får samma omtycke dock som Hitler. Alla följde hans order i punkt och pricka.

Säg det när den globala uppvärmningen blir riktigt seriös och Kina t.ex. förlorar rent vatten.


   
SvaraCitera

:)): Inte Islam iaf för det är en så fredlig religion.

Hitler var muslim och ville införa islam som statsreligion i tredje riket. Det är därför som Hitlers egen lilla "bibel" dvs MEIN KAMPF blev årets mest sålda bok i muslimska Turkiet när den släpptes som pocketbok för första gången översatt till turkiska för några år sedan.

För övrigt är väl koranen ingenting annat än en regelbok om hur man inför ett totalitärt statsskick. Helt i Hitlers anda.

Finns alldeles för mycket som samstämmer med de arabiska statscheferna, de muslimska ledarna och Hitler. Tycker du inte som jag så skär jag halsen av dig!  Tumme ned


   
SvaraCitera

Hemskt.... :'(


   
SvaraCitera

Förmodligen


   
SvaraCitera
Draug

Det kan alltid bli värre, dessutom har människan visat sig vara dålig på att dra lärdom av historiens gång. Att en ännu värre diktator dyker upp i framtiden är inte helt osannolikt.


   
SvaraCitera

#hitlerdidnothingwrong


   
SvaraCitera

Okey, nu kommer rasse gänget vakna till liv men bryr mig inte. Här har vi nästa Hitler: Jimmie Åkesson. 


   
SvaraCitera

stolt blond svenska:

Hitler var muslim och ville införa islam som statsreligion i tredje riket. Det är därför som Hitlers egen lilla "bibel" dvs MEIN KAMPF blev årets mest sålda bok i muslimska Turkiet när den släpptes som pocketbok för första gången översatt till turkiska för några år sedan.

För övrigt är väl koranen ingenting annat än en regelbok om hur man inför ett totalitärt statsskick. Helt i Hitlers anda.

Finns alldeles för mycket som samstämmer med de arabiska statscheferna, de muslimska ledarna och Hitler. Tycker du inte som jag så skär jag halsen av dig!  Tumme ned

Innan du smutskastar Islam kan du hänvisa till några trovärdiga källor, tack! 


   
SvaraCitera

Ruttenfisk:
#hitlerdidnothingwrong

+1


   
SvaraCitera
Hando

Svårt att säga. Men detta är mina bidrag till väldigt onda diktatorer.
Josef Stalin? Alla hans "klassfiender"? Lät sitt folk svälta ihjäl medans alla pengar gick till militären. Sa man något okommunistiskt eller illa om ideologin i lag fick man enkel biljett till Gulag. Stor chans att dö där med.

Saddam Hussein? Allt hans förtryck mot Shia-muslimer. Kemiska vapen mot Kurder. Hemlig polis, massmord, tortyr, lönnmord etc.

Pol Pot? Döda alla intellektuella, skickade folk till "ubildningsläger" där man fick slava på fälten. Dog ofta av undernäring. Klagade man eller bröt reglerna fick man enkel biljett till tortyr och sedan skott i huvudet.
Också väldigt kåt på att ha ihjäl sitt eget folk bara för de hade en ordentlig utbildning.

Idi Amin? Massmord på folkgrupper och terror av befolkningen. Utvisade alla med asiatisk bakgrund. (Förklarade ekonomiskt krig mot asiater, nästan samma kampanj som Hitler gjorde mot judarna fast utan samma dödsläger)

Mao Zedong? Dömde 4-6 miljoner till döden. För att inte tala om alla av sitt eget folk han lät svälta ihjäl. Uppskattas att han hade ihjäl ca 78 miljoner.

Hitler var knappast någon ängel, men allra värst var han inte IMO.

Pendlar lite om jag ska låta Stalin eller Zedong bli ondast pga antalet döda.
Men Pol Pot vinner som mest snedvriden ändå.


   
SvaraCitera