Aviseringar
Rensa alla

Kommunen vill ha rätt att beslagta svenskars fastigheter


Bööööörg:
Vem bestämmer hur mycket ersättning man får?

Skulle gissa att det utgår ifrån marknadsvärdet. Vet inte hur mycket kommunen kan bestämma själv men antagligen skulle de vilket som ha det som norm.

Pink Purple Babe: Jag missuppfattade nog rubriken - Kommunen vill ha rätt att beslagta svenskars fastigheter!

Exakt. Eftersom det är en rubrik från en rasistblogg som vinklar innehållet enormt. Läser man deras artikel låter det ju som att kommunen ska köra ut folk ur deras hem för att stoppa in flyktingar. Det är därför man ska vara källkritisk när man läser sån här smörja.

Pink Purple Babe: Vi måste ju själva få välja vem som ska bli de nya ägarna eller vem som ska få bebo var fastighet som ägts av vår släkt hundratalet år.

Varför måste ni få det? Ni använder i det här fallet inte huset och ni har lagt upp det för försäljning. Inga andra varor får du välja vem som ska köpa. Om jag säljer datorer kan jag inte säga att du inte får köpa en dator av mig för att jag inte gillar din klädsmak eller nåt annat. Kan du betala får du köpa. Det är så marknaden fungerar.

Pink Purple Babe: Självfallet står inte fastigheten obebodd utan det bor svenska familjer i den idag. Men även om de skulle flytta och pappa av olika orsaker skulle sälja fastigheten skulle han aldrig acceptera att det flyttade in flyktingar, araber eller afrikaner i den.

Okej. Det låter helt idiotiskt.


   
SvaraCitera

Pink Purple Babe:

Jag missuppfattade nog rubriken - Kommunen vill ha rätt att beslagta svenskars fastigheter!

Vi måste ju själva få välja vem som ska bli de nya ägarna eller vem som ska få bebo var fastighet som ägts av vår släkt hundratalet år.

Självfallet står inte fastigheten obebodd utan det bor svenska familjer i den idag. Men även om de skulle flytta och pappa av olika orsaker skulle sälja fastigheten skulle han aldrig acceptera att det flyttade in flyktingar, araber eller afrikaner i den.

Varför skulle han inte acceptera att just dessa folkgrupper flyttar in?


   
SvaraCitera

Rödingajäveln: Exakt. Eftersom det är en rubrik från en rasistblogg som vinklar innehållet enormt. Läser man deras artikel låter det ju som att kommunen ska köra ut folk ur deras hem för att stoppa in flyktingar. Det är därför man ska vara källkritisk när man läser sån här smörja.

Jag läste bara själva inlägget samt den första länken. Den andra länken strulade, tyvärr.

Rödingajäveln: Varför måste ni få det? Ni använder i det här fallet inte huset och ni har lagt upp det för försäljning. Inga andra varor får du välja vem som ska köpa. Om jag säljer datorer kan jag inte säga att du inte får köpa en dator av mig för att jag inte gillar din klädsmak eller nåt annat. Kan du betala får du köpa. Det är så marknaden fungerar.

Jag vet att det valsade runt nyheten där några bensinmackar vägrade hyra ut bilar till zigenare i våras. Även restauranger och nattklubbar har väl varit i blåsväder där de vägrat flyktingar att komma in. Men som privatperson har jag min fulla rätt att välja vem som ska få köpa eller inte. Senast i våras vägrade jag att sälja en i princip sprillans ny golvhårtork till en halvberusad svensk kvinna. Hon åkte ut med huvudet före.  

Jag accepterar hellre ett lägre pris från en sympatisk köpare än att jag får några kronor mer från det motsatta.

Rödingajäveln: Okej. Det låter helt idiotiskt.

Det är det valet man har rätt att göra som privatperson. Eller snarare en markering mot massinvandringen!


   
SvaraCitera

Zymba: Varför skulle han inte acceptera att just dessa folkgrupper flyttar in?

I grund botten är han väl rädd för att det ska bli som i muslimgettona i Gbg och Malmö där islamiseringen med skottlossningar, bilbränder osv hör till vardagen.


   
SvaraCitera
Kudhos

Vill också ha egen bostad.

Brb, ska invandra i Sverige. 


   
SvaraCitera

Pink Purple Babe: av olika orsaker skulle sälja fastigheten skulle han aldrig acceptera att det flyttade in flyktingar, araber eller afrikaner i den.

Tardig
vad spelar det för roll om man får betalt


   
SvaraCitera

Pink Purple Babe: Jag vet att det valsade runt nyheten där några bensinmackar vägrade hyra ut bilar till zigenare i våras. Även restauranger och nattklubbar har väl varit i blåsväder där de vägrat flyktingar att komma in. Men som privatperson har jag min fulla rätt att välja vem som ska få köpa eller inte. Senast i våras vägrade jag att sälja en i princip sprillans ny golvhårtork till en halvberusad svensk kvinna. Hon åkte ut med huvudet före.

Jag accepterar hellre ett lägre pris från en sympatisk köpare än att jag får några kronor mer från det motsatta.

Pink Purple Babe: Det är det valet man har rätt att göra som privatperson. Eller snarare en markering mot massinvandringen!

Ja exakt, de hamnade i blåsväder eftersom det inte är tillåtet med etnisk diskriminering i Sverige. Nej, du får inte heller som privatperson neka någon att köpa ditt hus med motiveringen "du är afrikan". Självklart kan du neka en berusad person att köpa något, det fattar du nog själv att det inte är samma sak. Sover


   
SvaraCitera

Sålänge jag skulle få skäligt betalt skulle jag ju inte bry mig. Däremot om det står obebott och inte är till salu får de ju inte vara och rota där men det är det ju inte frågan om heller så alla sommarstugeägare kan ju pusta ut. 


   
SvaraCitera

Kudhos:
Vill också ha egen bostad.

Brb, ska invandra i Sverige. 

Det skulle vara kommunen som ägde bostaden och antagligen skulle flera familjer trängas ihop i ett hus så det skulle inte direkt vara någon lyxbostad. Rullar ögonen


   
SvaraCitera
Kudhos

Rödingajäveln:

Det skulle vara kommunen som ägde bostaden och antagligen skulle flera familjer trängas ihop i ett hus så det skulle inte direkt vara någon lyxbostad. Rullar ögonen

Just nu har jag:

Ingen bostad.

Vad får jag:

Bostad.

???

Vinst.


   
SvaraCitera

isola: vad spelar det för roll om man får betalt

Som jag skrev till Zymba...

Pink Purple Babe: I grund botten är han väl rädd för att det ska bli som i muslimgettona i Gbg och Malmö där islamiseringen med skottlossningar, bilbränder osv hör till vardagen.


   
SvaraCitera

Kudhos:

Just nu har jag:

Ingen bostad.

Vad får jag:

Bostad.

???

Vinst.

Hur bor du nu då?


   
SvaraCitera

Pink Purple Babe: I grund botten är han väl rädd för att det ska bli som i muslimgettona i Gbg och Malmö där islamiseringen med skottlossningar, bilbränder osv hör till vardagen.

Har du ens varit i Malmö? Jag har aldrig varit med om varken skottlossning eller bilbränder så att det "hör till vardagen" är ju bara skitsnack.


   
SvaraCitera

Vill också ha den rätten, skall beslagta en herrgård


   
SvaraCitera
Kudhos

Rödingajäveln:

Hur bor du nu då?

hos föräldrarna, i ett rum. 

Bostad är ju större än ett rum.

Gratis bostad > gratis rum. 


   
SvaraCitera