Aviseringar
Rensa alla

kommunism - diktatur


Ämnesstartare

Spartakus:

Undersökning på undersökning visar att klassklyftor är oerhört dåligt för människors självbild och deras syn på samhället, det påverkar även såväl fysisk som psykisk hälsa negativt.

Tyvärr, du har misstolkat det hela. Att folk mår dåligt beror inte på klassklyftor utan att dom sliter ut sig. Det har inget med att göra att någon tjänar mer än dig själv. Tyvärr!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visioner:

Tyvärr, du har misstolkat det hela. Att folk mår dåligt beror inte på klassklyftor utan att dom sliter ut sig. Det har inget med att göra att någon tjänar mer än dig själv. Tyvärr!

Nej, du har fel - det beror just på klassklyftor.
Se ex: http://www.equalitytrust.org.uk/why/evidence


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Nej, du har fel - det beror just på klassklyftor.
Se ex: http://www.equalitytrust.org.uk/why/evidence

Nej, du drar medvetet en felaktig slutsats för att det skall stödja dina åsikter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Vilken slutsats drar du och varför?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visioner:

Tyvärr, du har misstolkat det hela. Att folk mår dåligt beror inte på klassklyftor utan att dom sliter ut sig. Det har inget med att göra att någon tjänar mer än dig själv. Tyvärr!

Varför tror du dem har slitit ut sig då? [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Varför tror du dem har slitit ut sig då?

Ja du, att vara flyttgubbe är ju t ex inte speciellt skonsamt för ryggen, det sliter bra på kroppen. Och det har ju inte med klassklyftor att göra på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visioner:

Ja du, att vara flyttgubbe är ju t ex inte speciellt skonsamt för ryggen, det sliter bra på kroppen. Och det har ju inte med klassklyftor att göra på något sätt.

För flyttgubbar heter ofta Von Runstedt eller liknande med en dåligt avlönad barnflicka och farfars gamla stulna skogsmiljoner i tryggt förvar på banken. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

För flyttgubbar heter ofta Von Runstedt eller liknande med en dåligt avlönad barnflicka och farfars gamla stulna skogsmiljoner i tryggt förvar på banken.

Vad spelar det för roll? Om en rik person hade varit flyttgubbe hade han fått lika ont i ryggen. Vad är det du inte förstår? Det hela handlar om arbeten som ger upphov till dåliga arbetsförhållande i längden, inte om personen i fråga är rik eller fattig. För det spelar ingen som helst roll.
Att vara rik gör dig inte immun mot psykisk och fysisk ohälsa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visioner:

Att vara rik gör dig inte immun mot psykisk och fysisk ohälsa.

Jo det är därför som man måste döda ala som tjänar mer än 15 k i månaden så att ala får lika mycket svininfluensa. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fistforfight:

Jo det är därför som man måste döda ala som tjänar mer än 15 k i månaden så att ala får lika mycket svininfluensa.

Verkar ju som att ni tror det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visioner:

Verkar ju som att ni tror det.

Jag talar för mig själv bara, sen är det liksom den Fadern, Sonen och den helige anden som får döma mig.

Panta mera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Visioner:

Om en rik person hade varit flyttgubbe hade han fått lika ont i ryggen.

Fast en rik person är förstås inte flyttgubbe, utan han äger firman. Och han tycker det är för dyrt att investera i lyftmaskiner som underlättar för flyttgubben. [cute]

Ärligt talat så är ju stressen mycket en konsekvens av det klassamhälle vi lever i, där vissa äger allt och till varje pris vill tjäna mer och mer pengar och få människor att konsumera fler och fler varor. Ett samhälle som dessutom isolerar människor allt mer från varandra och bryter ner gamla gemenskapen och band och endast ersätter det med penningens band. Ett ojämlikt samhälle där människor också hela tiden jämför sig med andra och där föräldrar sliter ut sig för att sina barn ska få lika stora chanser i livet som den rike grannens. Alla dessa orättvisor bidrar i sig till mycket stress, depressioner, utbrändhet, arbetsskador osv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Spartakus:

Fast en rik person är förstås inte flyttgubbe, utan han äger firman. Och han tycker det är för dyrt att investera i lyftmaskiner som underlättar för flyttgubben.

Men faktum kvarstår att det är yrket det är fel på, och inte klasskillnaderna. Det är inte klasskillnaderna som gör att man får ont i ryggen av att bära tunga möbler.

Spartakus:

Ärligt talat så är ju stressen mycket en konsekvens av det klassamhälle vi lever i, där vissa äger allt och till varje pris vill tjäna mer och mer pengar och få människor att konsumera fler och fler varor.

Jag känner mig inte ett dugg stressad, eller mår dåligt fysiskt eller psykiskt för att någon har mer pengar än mig. Förstår inte din logik, hur kan du ens tro att det beror på löneskillnader? Inte fan mår jag bättre för att någon annan har det bättre/sämre, jag mår lika bra/jävligt för det.

Spartakus:

Ett ojämlikt samhälle där människor också hela tiden jämför sig med andra och där föräldrar sliter ut sig för att sina barn ska få lika stora chanser i livet som den rike grannens. Alla dessa orättvisor bidrar i sig till mycket stress, depressioner, utbrändhet, arbetsskador osv.

Herregud, man jämför sig alltid med andra, det har ingenting med det dekadenta demokratiska systemet att göra, och vad är det för fel att vilja det bästa för sina barn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Säger bara en sak! WOW! Avskaffa privat egendom, tvinga bort fritt tänkande. Frihet finns ej utan du lyder staten. Kommunism kan aldrig och kommer aldrig bli demokratiskt hur man än gör!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

asdor:

Kommunism är fullt utvecklad demokrati.


   
SvaraCitera