Aviseringar
Rensa alla

Kommunist dagis i Kina


Ämnesstartare

http://www.chinasmack.com/2010/pictures/chinese-children-tied-up-while-parents-work-zhejiang.html

detta är ju heller inte speciellt nice. glad att jag inte är kines alltså.


   
SvaraCitera

allestädesnärvaro:

Effektivt i förhållande till vilket ändamål? 

Att driva på en ekonomisk utveckling och skapa produktion och resurser i samhället, då TS pratade om orsaker till fattigdom. 
Sedan finns det även många fler saker inom en planekonomi än bristen på personligt engagemang som bidrar till just fattigdom, exempelvis avsaknad av konkurrens som är en enorm faktor. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Skulle inte kalla Kina för kommuniststat.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sedan så är det där en liten liten skola i en liten fattig by. Det är knappast något som representerar Kina överlag. Jag skulle rekommendera att besöka landet, helst med någon som kan landet väl.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fan vad jag hatar Vice förövrigt, jävla fox newskopia för uppkopplade hentai-entusiaster


   
SvaraCitera

libanesen: Inte med hans egna händer. Men under hans styre så dog miljoner.

Och vad grundar du det på? Kan inte finna några sådana uppgifter på Wikipedia eller något annat uppslagsverk. Kan inte googla denna "fakta" någonstans faktiskt. 

Det enda jag hittar som kan klassas som massmord är det som följde när partisaner och brittiska trupper omringade fasciststyrkorna vid Bleiburg. Tiotusentals ska här ha dödats när fångarna marscherades tillbaka genom Slovenien. Tveksamt dock vilket ansvar som kan tillskrivas Tito. I ett telegram till partisanbefälen i Slovenien skrev Tito såhär: 

You are to undertake the most energetic measures to prevent at all costs any killing of prisoners of war and of those arrested by military units, state organs or individuals. If there are persons among the prisoners and arrestees who should answer for war crimes, they are to be handed over immediately to military courts pending due process.

Med tanke på de oerhörda folkmord som begicks av fascisterna i Jugoslavien så fanns det garanterat många partisaner som krävde en blodig hämnd. Men Tito själv tycks snarare ha varit en återhållande kraft i sammanhanget. 


   
SvaraCitera

dazed: jävla fox newskopia för uppkopplade hentai-entusiaster

kanske därför jag gillar vice lite.


   
SvaraCitera