Aviseringar
Rensa alla

Kompis med lite vänner?


Ämnesstartare

Hellu där, Jag har en Tjejkompis som inte har så värst mycket vänner.. hon går sista året på skolan och har ingen riktig kompis hon kan vara med och prata samt hitta på grejer med.
Visst jag kan vara med henne men de går ju inte hela tiden.

Så jag undrar om det finns något bra sätt man kan hjälpa henne hitta lite nya kompisar?

Mina vänner och hon har inga direkt gemensamma intressen så jag tror inte de skulle kunna börja vara med varandra heller, de tyckte hon var lite jobbig när jag var ihop med henne. men de var ett tag sen

alla svar och tankar är välkomna 🙂


   
Citera

Hänger helt på henne hur social hon är/vill vara.


   
SvaraCitera
Kviq
 Kviq

Vill hon ha vänner då? Eller trivs hon mer ensam?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja hon verkar vilja ha vänner. hon har sagt att hon är sjukt ensam och inte har någon att prata med som man gör med bästisar, hon hade en bra kompis förut men hennes kompis fick lov att flytta så nu pratar de inte längre.


   
SvaraCitera

Olycklig:

hon hade en bra kompis förut men hennes kompis fick lov att flytta så nu pratar de inte längre.

Dålig anledning att upphöra ens vänskap.

Men som tidigare nämnt, om inte hon tar steget själv och du dessutom inte känner någon som kan passa för henne så finns det inget du kan göra nej.

Mer än att typ aktivera henne möjligtvis i olika former av sociala aktiviteter.

Forum/sport/onlinespel - whatever.


   
SvaraCitera

Olycklig:

hon går sista året på skolan och har ingen riktig kompis hon kan vara med och prata samt hitta på grejer med.

Som Jonnybravo91 skrev så beror det ganska mycket på hur pass social hon vill vara.

Är det ingen alls i klassen som delar samma intressen som henne? [surprised]


   
SvaraCitera

Har hon social fobi?
Jag har det och jag har inga kompisar (är seriös). Hon kanske bara är för blyg?


   
SvaraCitera

Olycklig:

Så jag undrar om det finns något bra sätt man kan hjälpa henne hitta lite nya kompisar?

sträck ut armar och ben, snurra kroppen medsols 180 grader och dra sedan snabbt in armarna mot bröstkorgen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Är det ingen alls i klassen som delar samma intressen som henne?

hennes klasskompisar är konstiga =p


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DumFan:

Har hon social fobi?

ne det tror jag inte. hon gör väl bara inte saker där hon träffar så mycke nytt folk antar jag :/


   
SvaraCitera

Olycklig:

hennes klasskompisar är konstiga =p

Utveckla gärna! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag får väl börja dra med hon ut på ställen där man kan träffa folk då. om jag kan hitta nå sådana ställen 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON:

Utveckla gärna! [smile]

hon går sista året i särklass, inget fel på henne det är bara de att hon hade lite problem i skolan, så hennes klasskamrater är lite mysko ^^


   
SvaraCitera

Olycklig:

hon går sista året i särklass,

Aha okey.

Olycklig:

jag får väl börja dra med hon ut på ställen där man kan träffa folk då. om jag kan hitta nå sådana ställen 🙂

Ja, det låter som en bra idé! [smile]


   
SvaraCitera

Joo precis som är ovan, vill du hjälpa henne så först intala henne att vara öppen om hon nu vill ha kompisar och vill lära känna nya människor, för hon kan inte vara kritiskt i ett sådant läge utan optimistisk. Ta med henne på ställen, få henne att intressera sig för fler saker så kanske hon hittar fler som har samma intressen som henne, inte vet jag.. 🙂 Först måste hon vilja annars blir det svårt, tro mig.


   
SvaraCitera