Aviseringar
Rensa alla

Kompisar som vill konkurrera


Ämnesstartare

såni:

Säger jag nåt om hur bra det går för mig så AVBRYTER de mig och berättar hur bra det går för dem, osv.

Ger dom hemläxa i självförtroende. Genunit självförtroende bygger inte på att man är bättre än andra, utan att man räcker till som man är. Har inget med prestation att göra. Jag rekommenderar att du visar dina vänner den här:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

såni:

De gör det så bra att de skulle kunna ursäkta det hur lätt som helst med att de inte gör det med flit och inte vet om att de betett sig så, men det är uppenbart att det finns nån medvetenhet bakom det.

Som sagt de har uppenbarligen dåligt självförtroende, helt i onödan. Som sagt ge dom hemläxa i självförtroende. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

PurpleMusicRain:

Vet hur det är, jag hade det speciellt riktigt jobbigt då en så kallad "vän" konkurrerade med mig i högstadiet och till en början i gymnasiet.

Hon hade inget genunt självförtroende, inget att bry sig om nu i efterhand.

PurpleMusicRain:

Hon snackade skit om mig bakom min rygg och tryckte ner mig, och fick mig att må riktigt dåligt.. Nu för tiden går det aldrig riktigt bra för mig.

Nej, därför du inte tror på digsjälv (så sluta upp med det. Du är bra oavsätt prestation, precis som alla andra. [smile]

PurpleMusicRain:

Men när det väl börjar gå lite bättre, och man vill dela det med mig av det för någon så känner jag mig genast sämst igen, då de ska ta upp allting som de lyckats mycket bättre med.

Din prestation och hur bra du är har inget med varandra att göra. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Den där känslan får jag ibland också.. visa att du inte bryr dig om dom, de slutar med att ni den till slut inte kan umgås. Då säger du bara "då vet ni hur jag känner"


   
SvaraCitera