Aviseringar
Rensa alla

Kompisproblem


Ämnesstartare

Hej!

Vi är två tjejer som går tredje året på gymnasiet och i skolan är vi ett gäng på 4 personer men de andra två kommer inte överens och detta har hållit på så länge så vi inte orkar med det mer. Vi dras åt olika håll och att umgås alla 4 fungerar inte. Vi vet att båda tycker detta är jobbigt men det är ingen som vill ge sig. Är det någon som har något tips på hur vi underfund med detta och avsluta trean på bästa sätt?


   
Citera
Alozi

Det är inte ens värt ifall ni inte ens kan samsas, det blir som det blir antar jag?


   
SvaraCitera

ja det va mycket bråk i era relationer och kan inte vara kompisar med er längre


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Grejen är att vi två är i kläm mellan dom och det är väldigt jobbigt. Den ena vill va med en av oss och den andra med den andra så vi dras isär vilket är tråkigt. Ni har inga tips på hur vi kan lösa detta utan att förlora vänskapen vi har till dom? 


   
SvaraCitera
Alozi

Ni kan alltid samlas allihopa och prata igenom det, om det finns en möjlighet för det.


   
SvaraCitera

Var i en liknande situation sista året på gymnasiet men där var jag väl en av de som inte drog jämnt med en annan tjej. Eftersom jag var en av dem som inte ville umgås med den fjärde, så sa jag tack och hejleverpastej och slutade hänga med mitt sk "gäng". Där var min historia om hur jag undvek drama över. Nej men ni får väl bara ställa ultimatum, antingen får ni stå ut med varandra eller så kan vi inte hänga PUNKT SLUT. 


   
SvaraCitera

Berätta mer


   
SvaraCitera

Vet du varför dem inte kommer överens? Tänker att det är jättesynd om ni splittras p.g.a. ett otroligt litet och obetydelselöst problem Ledsen


   
SvaraCitera

Prata med dom två som är osams en och en. Vad är det dom är osams över? Försök att få dom att lösa det sen eller bara lämna det. Sen kan man hänga tillsammans och prata mindre med personen man är osams med. 

Hänt mig flera gånger, vi har alltid pratat och löst det eller blivit sams medan vi var med varandra i gruppen. Man är ju tvingad att prata tillsammans när man är i en grupp, så det går över sen. Vill någon inte vara med så hejdå


   
SvaraCitera

Låt dom duellera.


   
SvaraCitera