Aviseringar
Rensa alla

Kompistorka... hur skaffar man nya? (Onödigt långt)


Ämnesstartare

Sen jag tog studenten känns det som man tappat kontakten med alla som man bara såg lite grann i skolan - kvar står de närmaste, men för mig är de rätt få. Ni förstår, jag gick aldrig på en gymnasieskola i stan för jag var för lat att pendla timmar in och ut i 3 år - utan valde en gymnasieskola 10 min bort... kanske var det därför jag inte trivdes nämnvärt, visst lärde man känna en del men det var inte "min typ av folk" eller att man inte hade så mycket gemensamt. Jag känner några från gymnasieskolor inne i stan - DOM vet jag är väldigt sociala och har därmed många "rätta kontakter".

Anyway, nu ska jag inte skylla ifrån mig. Jag vet att det handlar om att gå ut o.s.v, men jag är inte med i något "gäng" nu, de gamla gänget jag var med i har jag vuxit ifrån och nu har jag bara vänner utspridda, liksom "En där , en där, och här" och dom känner inte varandra samt är väldigt olika...

Nu i sommar är DESSUTOM många av dom bortresta/jobbar/upptagna på andra sätt - så jag känner mig ensam - fast jag inte borde. Jag är VÄLDIGT social av mig, skulle gärna hitta på roliga grejer etc. men har somsagt ingen att göra nått med. Man vill inte känna sig ensam och inbillar sig att de vännerna man har RÄCKER - men de gör dom tyvärr inte...

Min dröm är att ha MÅNGA rätta kontakter... så man kommer in på alla möjliga klubbar i stan, och kan hitta på massa skoj på evenemang med dom kontakterna och liksom känner igen ett ansikte så fort man går runt ett hörn, jag vill bli lite populärare: få mer telefonsamtal/folk som söker mig, gå på mer dejter o.s.v. Allt detta för en mer BERIKAD LIVSSTIL.

Jag är i princip färdig i min "kokkong" och redo att "flyga som en fjäril". Har solbrännan, tog nyligen studenten, är pigg och glad, fräsch, vältränad o.s.v. men vet inte var jag ska fortsätta nu...
Kanske ta kontakt med ett par som är lite i kontakt med "klubbvärlden" och allt det där som jag känner lite halvt... men vad kan man mer göra?

Jag hade gärna t.ex gärna åkt till Båstad och Kallis i sommar - men kände inte sådant folk som ska dit, så det blev inte av.

Någon som har tips på hur man tar sig ur "kompistorkan"?


   
Citera
Ämnesstartare

brunettella:

Min dröm är att ha MÅNGA rätta kontakter... så man kommer in på alla möjliga klubbar i stan

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Speck:

brunettella: Min dröm är att ha MÅNGA rätta kontakter... så man kommer in på alla möjliga klubbar i stan

Jag talar bara sanning.

Village, V, Ritchie, Whiteroom, Sturehof, SPY bar, The Lab, Hells Kitchen, Ritchie... bara för att nämna några.

Jag vet att många tänker :"Men snälla, där hänger bara gamla gubbar och unga flickor som dom gamla gubbarna kan vandra sina sliskiga blickar över" men nej, inte bara.
Vissa är i min ålder ja, men OCH om gubbarna kollar på en, det är ju liksom "se men inte röra" som gäller.
Är jag där så är jag där för vännerna, det är grymt kul att vara på exklusiva klubbar.
Det bästa jag vet är när man på vintern i bitande kyla kan gå förbi den hela 30 meters långa kön och släppas in av vakterna. De lyfter på det röda "snöret" och så är man inne - som VIP.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Haha man märker att du vill bli författare skriver en bok i varje ny tråd 😉

Me like [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tjejer brukar oftast komma in på de flesta klubbar. Det är väl bara att dra in på spy bar och stifta ny bekantskap med känt folk. Som tjej blir du dessutom uppvaktad ganska omgående.
Var försiktig så att du inte hamnar i den tuffa världen med koks och hasish [no-no]

Livet efter gymnasiet brukar ofta skita ner sig.. gymnasietiden är ofta fylld med mkt fest och vänner. Låtsasvännerna försvinner när man tar studenten och kvar blir väl några hoppas man..
Må låta dumt, men skolan är väl den bästa platsen för att hitta nya kompisar. Annars kanske du kan hitta ett jobb?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rewue:

Haha man märker att du vill bli författare skriver en bok i varje ny tråd 😉

Me like

[love][rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dagens i-landsproblem.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

brunettella:

Min dröm är att ha MÅNGA rätta kontakter

Kanske är där problemet är, visst det är kul att ha rätt kontakter komma in vart man vill, göra vad man vill, när man vill. Men jag anser inte att "rätt kontakter" nödvändigtvis är "de rätta kompisarna"

Gå din egen väg, det är då du kommer få rätt kontakter, folk som uppskattar dig och din personlighet, är helt säker att du då kommer att få mer glädje i livet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fruitpunch:

Dagens i-landsproblem.

Vill inte vara taskig, men det känns faktiskt lite som så, det finns dom som har det grymt mycket värre, men ändå uppskattar det dom har.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera