Aviseringar
Rensa alla

Komplex för mina ben.


Jag gillar snärtiga lår.
Alltså har jag tydligen inte någon smak när det gäller sex.
Fånigt av mig att tro att detta är en individuell fråga.

---
Men om du lär dig äta mindre portioner, slutar upp med onödiga sötsaker och promenerar dagligen, så kommer det ge resultat.

EDIT:
Tack för inspirationen förresten. Har inte sprungit på en vecka snart.
Karin, det är dags nu.


   
SvaraCitera
höna

se min signatur


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Varför ger ni tips på att gå ner i vikt till någon som är ätstörd/har varit ätstörd?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fet keffing:

Varför ger ni tips på att gå ner i vikt till någon som är ätstörd/har varit ätstörd?

Det är väl inget fel med att gå ner i vikt så länge man äter ordentligt?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Det är väl inget fel med att gå ner i vikt så länge man äter ordentligt?

Alltså, va?


   
SvaraCitera

RakatKadaver:

Men om du lär dig äta mindre portioner,

Så jävla dumt sagt. Anorexi innebär ju förfan att människan kan ha svårt att äta överhuvud taget nu! Säg inte sånt till människor med problem som du inte förstår dig på!

Sen kan man faktiskt äta hälsosamt och ändå inte gilla sin kropp. Det är INTE mängden mat. Utan vad och hur mycket motion som är viktigt.

Mawns:

Det är väl inget fel med att gå ner i vikt så länge man äter ordentligt?

En frisk anorektiker ska inte tänkte en massa på att gå ner i vikt så länge personen är frisk i övrigt och inte överviktig. Så lätt att det triggar igång anorexin igen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mawns:

Om dom är smala och tråkiga så bryr jag mig noll om tjejen.

[cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry][cry]

Mawns:

Det är väl inget fel med att gå ner i vikt så länge man äter ordentligt?

Antagligen är hon väldigt smal/normalsmal men ser sig som stor tack vare ätstörningstänket

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Image


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tetrapack:

En frisk anorektiker ska inte tänkte en massa på att gå ner i vikt så länge personen är frisk i övrigt och inte överviktig. Så lätt att det triggar igång anorexin igen.

Visst, men jag ser inget fel i att någon äter ordentligt och sen motionerar, vilket leder till att man går ner i vikt. Liksom, även om personen haft ätstörningar, betyder det att man inte får gå ner i vikt alls? Vad jag vet så finns det många anorektiker och bulimiker som är normalviktiga eller lätt överviktiga, dom måste inte vara benrangel.

Låter sjukt att man som frisk ska få gå ner i vikt hur mycket man vill, medan man som föredetta anorektiker inte ens borde tänka på att motionera. Känns bara skumt att särbehandla folk på det sättet.

isola:

Antagligen är hon väldigt smal/normalsmal men ser sig som stor tack vare ätstörningstänket

Ja, men det är bara antagande. Ett löst antagande byggd på en stereotyp om folk med ätstörningar. Folk som har ätstörningar kan se ut hur som helst.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneqqc:

Vill verkligen inte visa mina ben för andra, knappt hemma.

känner du sån ångest över dina ben? har dom inte nån bra egenskap överhuvudtaget?
jag tycker inte att du ska nedvärdera dig så[sad]..du är fin som du är[love] och ingen är som du, var rädd om din fina kropp, killar tycker om att ha något att ta i förstår du, det ska vara lite runt med former, det är ju bara sexigt. Och med lite fett här o där, det är ju bara sunt.
Men.
om du vill får lite fastare lår så gå ut o rör på dig kanske 1-2 timmar om dan, men OBS! ät som vanligt, minska på pastan kanske o ta mera sallad eller gryta, kött m.m. men pasta, potatis, ris behöver du, så sluta inte att äta bara för du vill få fastare lår. Fastare lår får du bara om du rör på dig oftare inte att minska på maten.
hoppas det blir bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

linneqqc:

Vill verkligen inte visa mina ben för andra, knappt hemma.

känner du sån ångest över dina ben? har dom inte nån bra egenskap överhuvudtaget?
jag tycker inte att du ska nedvärdera dig så[sad]..du är fin som du är[love] och ingen är som du, var rädd om din fina kropp, killar tycker om att ha något att ta i förstår du, det ska vara lite runt med former, det är ju bara sexigt. Och med lite fett här o där, det är ju bara sunt.
Men.
om du vill får lite fastare lår så gå ut o rör på dig kanske 1-2 timmar om dan, men OBS! ät som vanligt, minska på pastan kanske o ta mera sallad eller gryta, kött m.m. men pasta, potatis, ris behöver du, så sluta inte att äta bara för du vill få fastare lår. Fastare lår får du bara om du rör på dig oftare inte att minska på maten.
hoppas det blir bra.


   
SvaraCitera

Mawns:

föredetta anorektiker inte ens borde tänka på att motionera.

Klart man ska få tänkte på det. Skyller på att det är varmt att jag inte tänkte på hur jag skrev. Du har rätt. Men samtidigt så ska dom ha stöd. Men de är en alldeles för lång förklaring för att jag ska orka ge mig in i den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tetrapack:

Skyller på att det är varmt

Det är okej, jag tänker aldrig på vad jag skriver, och jag har inte ens något att skylla det på[sad]


   
SvaraCitera

tetrapack:

Sen kan man faktiskt äta hälsosamt och ändå inte gilla sin kropp. Det är INTE mängden mat. Utan vad och hur mycket motion som är viktigt.

Stilla dig, din hets mot mig är obefogad. Finns det inte något annat du kan lägga den energin på?
Jag statuerar bara fakta och lösning till att gå ned i vikt, då det är trådskaparens önskemål.
Och jo, det är även mängden mat som spelar roll.
Gluttony är en dödssynd för en anledning. [rolleyes]


   
SvaraCitera