Aviseringar
Rensa alla

Kompromisser i förhållande?


Ämnesstartare

Som jag har skrivit i en gammal tråd så har vi en del problem med mitt och tjejens icke existerande sexliv.

Nu har vi inte haft sex på kanske 1-2 månader eller något, har slutat bry mig. Hon har brist på sexlusten helt enkelt. Nu börjar jag själv också tappa lusten eftersom det bara blir fel när jag är sugen och hon inte, och hon märker såklart att jag vill men... det gör ju bara att hon blir mer sexstressad.

Jag tycker om den här tjejen mycket så jag vill inte dumpa henne för en sådan sak, men samtidigt så vill jag verkligen ha ett sexliv.

Funderingar börjar ju snurra i skallen att vi kanske bara ska vara vänner eftersom det inte är mycket till kärleksförhållande längre.

En annan lösning eller vad man ska kalla det hade ju varit en KK vid sidan om vårt "förhållande".

*Kontaktannons borttagen*


   
Citera

Usch. Vänstra inte, det fungerar aldrig bra om inte hon går med på det. Nu kastar jag sten i glashus, för jag har iofs usel historik vad gäller det där, men å andra sidan är jag därav erfaren: Vänstra inte.

Istället:
1. Testa nya grejer inom sexet?
2. Ta reda på om det kan vara några biologiska orsaker - går hon på mediciner, eller har fysiska eller psykiska problem i övrigt? sådant kan göra mycket, och just oro vad gäller relationen kan vara det som gör att du tappat intresset.
3. Fundera på om ni verkligen ska vara ihop om ni har ett icke tillfredsställande sexliv. För vissa funkar det ändå, för andra inte.

Men att vänstra kommer inte ta dig någonstans.
Och kontaktannonser är inte tillåtna här.


   
SvaraCitera

mittFejt:

En annan lösning eller vad man ska kalla det hade ju varit en KK vid sidan om vårt "förhållande".

[confused]


   
SvaraCitera

men va fan[tired]


   
SvaraCitera

Egentligen är det ju inte ditt problem, ni borde kunna vara tillsammans utan att behöva begränsa era sexliv till bara varandra.

mittFejt:

En annan lösning eller vad man ska kalla det hade ju varit en KK vid sidan om vårt "förhållande".

Så prata med henne om det tycker jag.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Usch. Vänstra inte, det fungerar aldrig bra om inte hon går med på det. Nu kastar jag sten i glashus, för jag har iofs usel historik vad gäller det där, men å andra sidan är jag därav erfaren: Vänstra inte.

Måste säga att det var skitdåligt formulerat av mig, det var inte tänkt att jag skulle vänstra på något sätt, det var väl men något åt det hållet att vi bara är vänner och att sexet har man med någon annan.

ennie:

Egentligen är det ju inte ditt problem, ni borde kunna vara tillsammans utan att behöva begränsa era sexliv till bara varandra.

Det borde ju inte vara något stor sak eftersom vi inte har något sex idag ändå.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stringburka:

Istället:
1. Testa nya grejer inom sexet?
2. Ta reda på om det kan vara några biologiska orsaker - går hon på mediciner, eller har fysiska eller psykiska problem i övrigt? sådant kan göra mycket, och just oro vad gäller relationen kan vara det som gör att du tappat intresset.
3. Fundera på om ni verkligen ska vara ihop om ni har ett icke tillfredsställande sexliv. För vissa funkar det ändå, för andra inte.

1. Been there done that, när vi väl har sex är det bra.
2. P-piller, inga problem annars, men vet att det har varit samma i hennes tidigare förhållande också.


   
SvaraCitera

mittFejt:

Det borde ju inte vara något stor sak eftersom vi inte har något sex idag ändå.

Det tycker jag inte, men många tror att det är jättehemskt. Du får prata med henne bara så märker du. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

Det tycker jag inte, men många tror att det är jättehemskt. Du får prata med henne bara så märker du. [zzz]

Hur är det tänkt att man ska lägga fram det utan att få en armbåge?


   
SvaraCitera

Ofta du ens tänker tanken på att vänstra
IDIOT


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittFejt:

Jag tycker om den här tjejen mycket så jag vill inte dumpa henne för en sådan sak, men samtidigt så vill jag verkligen ha ett sexliv.

du måste väl kunna fråg avad problemet är -.... säg att du tycker om henne och hade upskattat ett sexliv för det mår man bra av... å så frågar du vad det beror på att hon inte är sugen... saknar hon någonting .. känns något jobbigt? prata genom det å se vad somligger bakom.... har hon erfarenhet av sex med andra? upplevt något dumt då ? eller så har hon itne erfarenhet av det å vet inte hur bra det är ?


   
SvaraCitera

mittFejt:

Hur är det tänkt att man ska lägga fram det utan att få en armbåge?

Hehe, det går väl att krångla in i lite vad som helst. Försök fråga henne vad hon tycker om icke-monogama förhållanden, se hur hon motiverar det och förklara hur hon har fel. Tills hon fattar att det bara är en dålig social regel, och utan att du ber om att få ligga med nån annan före, alltså. Så lär hon inte armbåga dig. [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

du måste väl kunna fråg avad problemet är -.... säg att du tycker om henne och hade upskattat ett sexliv för det mår man bra av...
å så frågar du vad det beror på att hon inte är sugen... saknar hon någonting .. känns något jobbigt? prata genom det å se vad somligger bakom.... har hon erfarenhet av sex med andra? upplevt något dumt då ? eller så har hon itne erfarenhet av det å vet inte hur bra det är ?

Jag har verkligen försökt prata med henne om det, men hon säger bara att hon inte är sugen. Hon vet om att jag saknar sexet men jag låter henne ta iniativet till sex för att inte pressa henne till något, och som sagt så var det 1-2 månader sen sist vi hade sex.

Hon har erfarenhet sen innan också. Hon har inte berättat att det har varit något negativt med det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mittFejt:

Jag har verkligen försökt prata med henne om det, men hon säger bara att hon inte är sugen

gud va ego ;I.....säg " men jag är sugen så vi har ett problem" 😛 nu får vi lösa det ?:P


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trexo0:

gud va ego ;I.....säg " men jag är sugen så vi har ett problem" 😛 nu får vi lösa det ?:P

Om det hade varit så lätt [smile]
Det är precis detta som skapar sexstress hehe


   
SvaraCitera