Aviseringar
Rensa alla

Komvux


Ämnesstartare

Ja vad brukar de ha för utbildningar, är det mycket man gör hemma, är det svårt att få det att fungera? Kanske helt omöjligt att veta när det finns olika komvux i landet men har du en erfarenhet av komvux(Kan något om skiten, har gått där) så vill jag gärna att ni delar med er


   
Citera

Det är sjukt olika beroende på vilken kommun man bor i. Min kommun tex erbjuder inte KOMVUX för sig utan man får gå på en gymnasieklass lektioner. liksom... öh. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: KOMVUX för sig utan man får gå på en gymnasieklass lektioner. liksom... öh.

Fan är det för skit? Snacka om att öppet spara in pengar. (Säkert till något onödigt skit också)


   
SvaraCitera

elverpigen:
Det är sjukt olika beroende på vilken kommun man bor i. Min kommun tex erbjuder inte KOMVUX för sig utan man får gå på en gymnasieklass lektioner. liksom... öh. 

min kommun gör också så, annars kan man läsa distans

känner 1 tjej som blev helt deppig över hur svårt och krångligt det verkar vara.


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam: Fan är det för skit?

Det är nog ganska vanligt, var samma där jag kommer från.


   
SvaraCitera

Precis lika trist som gymnasiet, d.v.s. Man har noll att säga till om, läraren besitter makten. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: min kommun gör också så

aristoteles: var samma där jag kommer från.

Fan va irriterande, hoppas verkligen inte det är så här, fy på fan alltså, men jag kör nog distans. Tror det blir mer bekvämt


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam: Fan va irriterande, hoppas verkligen inte det är så här, fy på fan alltså, men jag kör nog distans. Tror det blir mer bekvämt

Känner flera som kört distan, men ångrat sig sedan för att de failat fatalt. Men det kan nog funka om man har diciplin


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Man har noll att säga till om, läraren besitter makten.

Hmm man har visst något att säga till om, jag bara lät bli att gå tillbaks, därför har jag ingen färdig gymnasie utbildning, tänker inte tveka att skrika lite om läraren är dum i huvudet.
Jag hatar verkligen lärare, fast det är väl dock erfarenheter. Men men, har hört från människor t.ex. min mor och far som gått komvux att dom tar bättre hand om en.... Fast hmm dom gick inte ens gymnasiet, så va fan vet dom


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

aristoteles: Men det kan nog funka om man har diciplin

Har tyvärr inget som liknar disciplin, har alltid skött mig själv liksom. Tror också mina inlärningsproblem motverkar min motivation så jag vet inte. Min morsas man är disciplin INCARNATE, får väl jobba på det helt enkelt. Fan shit va jag håller på att nojja när jag inte ens har ringt än


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam: Men men, har hört från människor t.ex. min mor och far som gått komvux att dom tar bättre hand om en..

Jag upplevde motsatsen.. Men kan tänka mig att det var sådär förr, allt var bättre förr! LedsenHjärta

Här köper kommunen utbildningar från privata aktörer, i slutändan handlar allt om att tjäna pengar för dessa, de bryr sig inte det minsta om elevernas vålmående..  


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

S3ON: Här köper kommunen utbildningar från privata aktörer, i slutändan handlar allt om att tjäna pengar för dessa, de bryr sig inte det minsta om elevernas vålmående..

Det är vad man får för att man litar på statligt anställda. Har inga som helst höga förväntingar


   
SvaraCitera

ToxicWithaHintOfSteam:

Fan är det för skit? Snacka om att öppet spara in pengar. (Säkert till något onödigt skit också)

däremot har alla elever från åk 6 till sista året på gymnasiet en egen laptop, från skolan.


   
SvaraCitera

kukoxo:

min kommun gör också så, annars kan man läsa distans

känner 1 tjej som blev helt deppig över hur svårt och krångligt det verkar vara.

jag hoppas min kommun går med på att jag får läsa distans, jag menar, jag har försökt med klassrumsundervisning i fyra år, tror inte det kommer gå BÄTTRE för att övriga personer i rummet är yngre och omognare :S


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen: däremot har alla elever från åk 6 till sista året på gymnasiet en egen laptop, från skolan.

Faaaaaan va najs, det är liksom "Säg inte att detta har varit skit, vi har mutat er" höhö


   
SvaraCitera