Aviseringar
Rensa alla

Kondom som spricker


Ämnesstartare

Hej!
Jag och min pojkvän använder kondom men nu är det så att den har en tendens att spricka väldigt ofta. Detta har evrkligen blivit ett problem då jag mest bara tänker på det, det vill säga NÄR och OM den går sönder. Jag vet inte om det är så att vi trär på den fel på något sätt eller att i använder fel sort? Vi har provat en 3-4 olika sorter men det blir likadant hela tiden. Det jag har fudnerat lite över är att kondomen känns lite liten på honom nästan... fast jag vet inte. Vet ni om det finns extra starka kondomer?

(jag vill inte gärna börja med p-piller då jag inte vill mixtra med hormoner för mycket. har tagit akut p-piller och mått skit av det.)


   
Citera
Ämnesstartare

Du kanske inte är tillräckligt våt? Kan slita upp kondomen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

korrigerad:

Vet ni om det finns extra starka kondomer?

hoppas inte att han glömmer att trycka ut luftbubblan när han trär på den[no-no] för då är han noob


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

korrigerad:

Vet ni om det finns extra starka kondomer?

Hmm, grande brukar iaf tåla mina våldsamma runk-experiment[blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ni kanske är för våldsamma [wink] nej men jag har för mej att det ska finnas tjockare och större kådisar för men in need.


   
SvaraCitera

korrigerad:

Det jag har fudnerat lite över är att kondomen känns lite liten på honom nästan... fast jag vet inte. Vet ni om det finns extra starka kondomer?

Om inte annat finns det ju större kondomer. Har ni provat med sådana?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dåren:

Du kanske inte är tillräckligt våt?

kan kanske vara en anledning ibland.. verkligen tänkvärt, tack!

Michee:

Hmm, grande brukar iaf tåla mina våldsamma runk-experiment

haha det låter intressant! Vi får helt enkelt prova med större nästa gång!

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Om inte annat finns det ju större kondomer. Har ni provat med sådana?

nej det har vi inte emn har tänkt att nästa kådis-inköp får bestå av såna! tack 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

korrigerad:

Vi får helt enkelt prova med större nästa gång!

[y]


   
SvaraCitera

kör ni med dubbla? då sprikerom å snärtar till i fettan[badgrin]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jaag_91_:

kör ni med dubbla? då sprikerom å snärtar till i fettan

ja, vi har kört med dubbla en gång... men minns fan inte vad som hände, vi var nog båda ganska onyktra vid det tillfället. men är det större risk att de spricker om man kör dubbelt tror du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

korrigerad:

men är det större risk att de spricker om man kör dubbelt tror du?

Ja det är det. Gummit i kondomerna gnuggas mot varandra och friktionen ökar risken för att de går sönder.


   
SvaraCitera

IMO är p-ring bra, men de är ju hormoner där också


   
SvaraCitera

korrigerad:

(jag vill inte gärna börja med p-piller då jag inte vill mixtra med hormoner för mycket. har tagit akut p-piller och mått skit av det.)

läskigt. jag och min pojkvän har samma problem och jag vill itne ha p-pilelr för att jag tog ett dagen efter-piller en gång och itne mådde så najs av det.

dock har kondomen bara gått sönder två ggr för oss men det är ändå läskigt. senast var igår.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Postlapsaria:

dock har kondomen bara gått sönder två ggr för oss men det är ändå läskigt. senast var igår.

ja men det blir verkligen ett problem! För det enda jag tänker på vissa stunder är NÄR den ska spricka. Men nu har vi använt extra stora kondomer och verkligen sett till att jag är våt plus att vi använt glidmedel så det har funkat jättejättebra hittills!! Så det rekomenderar jag! Fundera också på om ni också borde använda större kondomer för jag tror att det var huvudproblemet för oss...


   
SvaraCitera

Har varit med om att x antal kondomer spruckit jag oxå. Ingen aning om varför.. Dock så måste jag säga att jag har tagit dagen efter-piller 2 gånger och varje gång spytt dagen efter (dock i samband med alkohol, men en gång efter att ha druckit mycket lite, och sedan spytt jääävligt mycket) men tar nu p-piller och har absolut inga biverkningar som jag känner av iaf.
Så p-piller kanske skulle vara att fundera på? Man mår väl dåligt av dagen efter-piller för att det är väl mycket starkare?


   
SvaraCitera