Aviseringar
Rensa alla

Kondomer gör kvinnor deprimerade


Ämnesstartare

Ur Illustrerad vetenskap:

"Kvinnor som hade sex utan kondom jämfördes med kvinnor som var lika aktiva sexuellt vars partner använde kondom. Skillnaden var tydlig. Kondomanvändare var i genomsnitt mer nedstämda och har fler självmordstankar. Att sädesvätska innehåller något stimulerande syns även på att kvinnor, vars partner inte använder kondom, blir allt mer nedstämda ju längre tid det går sedan senaste samlaget. De saknar så att säga sin fix.

Sädesvätskam har nämligen visat sig vara ett hormonellt kärlekselixir. Testosteron, dopamin, noradrenalin, olika östrogener, oxytocin och vasopressin skjuts in i muffen tillsammans med miljoner sädesceller. I myfen tränger hormonerna in i blodet via de fuktiga slemhinnorna. Sädesvätskan innehåller betaendorfiner som går direkt in i hjärncellerna där de ökar vällust och avspänning." osv

Är lesbiska mer deprmerade då när de inte får några fixar?

Killar som är deprimerade kanske kan äta ur egen tub?

baj


   
Citera
Ämnesstartare

Turbosan:

Skillnaden var tydlig. Kondomanvändare var i genomsnitt mer nedstämda och har fler självmordstankar.

[zzz]


   
SvaraCitera

Låter som att någon forskare inte får knulla sin fru utan kondom och försöker skylla hennes depression på det. Usch vad jag blir skeptisk när man försöker få den ena partens kladd till något viktigare än den andra partens.

Vi kanske borde skapa ett syntetiskt piller med samma sammansättning som sädesvätska minus spermier för att ge till de deprimerade ungarna. Och till kvinnor som blir deprimerade av sina p-piller. Lätt värt att plocka bort alla bieffekter SSRIs har och byta mot den lilla endagsmagsjukan man får av att svälja sats. Och eftersom det inte är skadligt så kan det vara receptfritt. Lycka i pillerform.

Nu vill jag ha sådana piller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eh?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ssssshhhhhnopp.. hihihihi


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är sant, känner ni er nere kan jag bjuda på en åktur. Iaf er jag gillar...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Usch vad jag blir skeptisk när man försöker få den ena partens kladd till något viktigare än den andra partens.

alltid lika jobbigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fitta


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja, har ni någongång sett en kvinna, full med sperma i ansiktet, se olycklig ut?[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låter skumt[confused]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kebu12:

ja, har ni någongång sett en kvinna, full med sperma i ansiktet, se olycklig ut?[confused]

ne


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

ne

precis[cute]


   
SvaraCitera

tror mest man får skavsår inuti

Dold text: om man ej tål plast/gummi[cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Webbitch:

Vi kanske borde skapa ett syntetiskt piller med samma sammansättning som sädesvätska minus spermier för att ge till de deprimerade ungarna. Och till kvinnor som blir deprimerade av sina p-piller.

Det nämdes faktiskt oxå.

"För en läkare eller apotekare är det inte långt mellan iaktaglsen att sädesvätska stärker parförhållanden och tanken på att framställa ett piller med liknande effekt."


   
SvaraCitera