Aviseringar
Rensa alla

Kondomer / P-piller


rmrg88
Ämnesstartare

Har en del frågor som jag skulle vilja ha svar på:

1. Är olika sorters kondomer olika skönt för honom / henne?
2. P-piller, vad har dom för negativa effekter på tjejen som använder dem?
3. Är det skönare för tjejen med eller utan kondom?


   
Citera

1. det där är ju olika, vissa klarar ej av kondom alls. vissa tycker det inte är någon skillnad och de finns säkert de som tycker tex knottriga är sköna
2. finns alltid biverkningar, fysiska som psykiska. googla.
3. individuellt såklart. själv tycker jag det är skönare utan.


   
SvaraCitera
rmrg88
Ämnesstartare

Vad menar du med att vissa inte klara av kondom? menar du killar eller tjejer då?


   
SvaraCitera

rmrg88:

Vad menar du med att vissa inte klara av kondom? menar du killar eller tjejer då?

hah, killar kan uppleva de som obekväma, eller var allergiska, lika så tjejer. sen kan man ju tycka att kondom försämrar sexet helt enkelt.


   
SvaraCitera

rmrg88:

2. P-piller, vad har dom för negativa effekter på tjejen som använder dem?

hon kan bli tjock, arg, okåt, få dålig hy, må illa, få blodpropp, bli alldeles för ömtålig på intima ställen, få större bröst så hon känner sig som en mjölkko bland annat.
läs mer här


   
SvaraCitera

Blir fan lack över att de lade ner forskningen om p-piller för män, hade velat ha såna. 🙁


   
SvaraCitera
rmrg88
Ämnesstartare

p-piller låter fan inte alls intresant, även om jag vet att det är många som använder det


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Blir fan lack över att de lade ner forskningen om p-piller för män

Gjorde dom? OOOOOOO:
Hörde senast att dom skulle kunna operera in en lite maskin som man kunde ha en fjärrkontroll till. En knapp för blankskott och en för skarpladdat.


   
SvaraCitera

Jag äter p-piller, har inte märkt några negativa effekter förutom att jag gick upp lite i vikt i början. Tycker att det är jätteskönt att inte behöva använda kondom, dels för att jag är latexallergiker och får kli i fittan samt utslag om jag använder vanliga kondomer och dels för att det är skönare utan, även om jag skulle använda plastkondomer.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Gjorde dom? OOOOOOO:

Mmm, män kunde få "humörsvängningar" av dem, och så kan vi ju inte ha det! [shake] Vet ej om det kanske forskas om igen, är ju nåt år sedan jag läste om det. 😛

Dan_the_ironman:

Hörde senast att dom skulle kunna operera in en lite maskin som man kunde ha en fjärrkontroll till. En knapp för blankskott och en för skarpladdat.

Jävlar vad coolt! Sån ska jag ha! [cool]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Jävlar vad coolt! Sån ska jag ha![cool]

Framtiden låter ljus, får hoppas inte fjärren glappar bara för då blir det typ som rysk roulette [blush]


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Framtiden låter ljus, får hoppas inte fjärren glappar bara för då blir det typ som rysk roulette [blush]

Haha, undrar vad som händer om man typ får en smäll på maskinen? Kan man få helt random utlösningar då? [shake]


   
SvaraCitera

Rödingajävel:

Kan man få helt random utlösningar då?

Hahaha, det tror jag inte, tror principen var samma som sterilisering fast med en ventil istället typ 😉


   
SvaraCitera

rmrg88:

1. Är olika sorters kondomer olika skönt för honom / henne?

Har inte märkt någon skillnad.

rmrg88:

2. P-piller, vad har dom för negativa effekter på tjejen som använder dem?

Vanliga biverkningar är viktuppgång, acne och humörssvängningar. Jag märkte bara av det sista i ca en månad, sedan stabiliserade sig det.
Minskad sexlust är också vanligt. Påverkan på slemhinnorna i fittan så att de blir mer sköra förekommer också, det var därför jag själv sluta eftersom jag fick vissa vestibulitsymtom.
En stor fördel är dock att man kan planera när man ska ha mens och för vissa så minskar acne och humörssväningar istället för att bli värre.

rmrg88:

3. Är det skönare för tjejen med eller utan kondom?

Kondomen kan blir veckig och det känns att det är av ett annat material än snopphud. Så det är skönare utan. Samtidigt är en stor fördel med kondom att man slipper bli kladdig.


   
SvaraCitera

rmrg88:

r en del frågor som jag skulle vilja ha svar på:

1. Är olika sorters kondomer olika skönt för honom / henne?
2. P-piller, vad har dom för negativa effekter på tjejen som använder dem?
3. Är det skönare för tjejen med eller utan kondom?

Hm, ganska svår fråga, det är väl ganska individuellt, enligt mig är den tunnaste kondomen skönast.
P-piller ger olika biverkningar, vissa går upp i vikt, andra får typ migrän, huvudvärk, osv, andra kan bli deprimerade och somliga får blödningar non-stop. Det gäller att hitta sitt p-piller i p-pillerdjungeln med andra ord. Vissa killar tror p-piller är världens bästa grej men det är inte så lätt som det låter.
Jag tycker personligen det är skönare utan kondom.


   
SvaraCitera